torsdag 26 november 2009

Go o gla´!

I dag vaknade jag med tanken.
"fy tusan vad bra vi har det" vilken härlig känsla.
Det är allt för sällan man verkligen stannar upp och uppskattar det man verkligen har. Det är alltid nya saker man vill ha, nya saker att förbättra.
Men jäklarimig.. jag har det faktiskt jäkligt bra!
Två friska barn, lyckligt äktenskap, hus och jag är FRISK (vad jag vet, somliga skulle kanske inte hålla med ) .
Här skall pysslas med barnen!

Att känna tacksamhet och inte uttrycka det är som att slå in en present i ett paket men utan att ge bort det.
Källa:
William Arthur Ward

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan: Så sant som det är sagt. Visst har man mycket att vara tacksam för. Jag är jättetacksam för att det inte kommit någon snö ännu.

Bloggullet sa...

Man ska vara glad när det är som vanligt har jag lärt mig.

Ha en fin adventshelg.
Kram