lördag 14 november 2009

Kvinnokväll..

Hade en superrolig kväll i går med många skratt.
Det började som det brukar göra när kvinnor skall ha middag. Med seriösa samtalsämnen såsom barn, skola , utbildning osv.
Efter ett par glas vin så var vi inne på hurvida man kunde leva med samma människa hela livet, om det optimala var att kanske efter 30 års äktenskap kunna ha en typ av fritt förhållande, dsv att man kunde träffa en annan människa vid sidan om.
Efter resonerande hit och dit var vi dock eniga..
Det var ingen dum ide´ ... MEN .. det skulle i så fall bara gälla oss kvinnor , mannen skulle inte ha den valmöjligheten och efter ytterligare ett par glas vin så kom vi till en slutsats..
- Vi är inga hårdcolakvinnor och vi skulle inte heller palla att ha ett förhållade vid sidan av.
Nja.. alltså detta innefattar inte våra frikort.. Ja jag har alltså sagt till min man att ETT frikort får man ha.. Ja mitt är Persbrant.. Jag menar skulle jag få möjligheten att hoppa i säng med den karln en gång .. så då skall jag få göra det UTAN att det blir tjafs. Ja jag vet den möjligheten finns ju inte ens.. Men han skall väl vara glad att jag inte valde grannen?!
Sååå.. summa av kardemumma blev alltså att.
VI ÄR FAST!
Samma man resten av vårt liv, hans kalsonger åker runt runt i torktumlaren tillsammans med mina underkläder, vi dricker vårt kaffe tillsammans varje lördag och söndagmorgon .. ja det är inte så dumt det heller...när man tänker efter.. Vi är lyckligt lottade!
Tänk vad en kväll med väninnor kan göra att man kommer till insikt ;-)
Hoppas att ni får en underbar Lördag.
Själv skall jag ha bror och brorsbarn på middag , skall bli riktigt mysigt.
Kramar
Christine

6 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Ja, haha, det var ju kanske tur att ni kom fram till det iallafall ;-).

Javisst var pappret gulligt! Köpt på Lagerhaus förresten. :-)

Ha en skön helg!

Kram M

Sjabbig men chic sa...

Vore väl tragiskt att satsa sitt frikort på Persbrandt Widénskan. Bättre måste du kunna!;)

Kramis Lisa

Floras Kulle sa...

Visst är det härligt när livets stora frågor blir lösta sådär på en kväll!
Nu är det min premiärtitt här hos dig, blev ju såklart nyfiken... Och så bor vi ju nästan "grannar", ju (även jag är förresten inflyttad norrländska, men för länge sedan och lite längre uppifrån!)
Ljuvlig julmusik du har här, nu kom man ju riktigt i stämning!!!

Kram//Annette

Ingela la la sa...

Allt som behövs är ett par glas vin ;)
Låter som ni hade en kul kväll!

Kram Ingela

Anonym sa...

Skogsnuvan: Tjejkväll är onekligen kul. Jag beundrar verkligen de kvinnor som kan leva med samma man hela livet. Jag brukar lessna efter några år och nu är det nog kört. Friheten är så härlig.

Fröken Tindra sa...

Vad roligt ni måste ha haft med era resonemang! Hi, hi...
Vacker musik på en mysig blogg!
Kram!