söndag 14 december 2008

Mannens Sovmorgon

Bilder lånade från Sia home






















Tänk om man kunde vara som barnen på morgonen...
Öppna sina ögon och bara
- Tjohoo en ny dag, underbart!
Jag är mer
- NEEEJ inte nu... jag vill sova, okey jag går upp, ge mig en hel kanna kaffe och ge mig en timme så är jag på bättre humör.
Jag har verkligen ett uselt morgonhumör.. men jag kan bita ihop så barnen inte märker det..
Jag knör ned mig i soffan till Bollibompamorgon och dricker kaffekopp på kaffekopp på kaffekopp innan jag är människa.


I dag är det mannens tur att ha sovmorgon så nu får vi se hur länge han sover.. Det är rätt skönt att veta att en dag i veckan får man sova tills man vaknar. Min dag var i går :-(
Nu skall det sista packas inför resan i morgon och luciakläder skall strykas. Den lilla tjejen har fått för sig att vara Lucia med tomtemössa OCH ljuskrona.. Ja varför inte liksom?
Det är tomt på tvätt nere i vår tvättstuga vilken känns fantastiskt.. tjohooo..
Köpte en ny bok i går som jag skall börja läsa på tåget när luciorna somnat i morgon.
För er som gillar deckare och inte läst Dennis Lehans böcker så är de VARMT att rekommendera..
I går när vi var på Kungsmässan så hittade jag julklappen som skall vara till de vuxnas julklappsspel på julafton så nu känner jag mig nöjd men eftersom min kära mor läser den här bloggen så kan jag inte säga VAD..
Den var klockren tror jag i alla fall..
Nu skall jag bocka av så alla julsaker är med upp till Norr, har skickat upp en massa lådor innan .. Men nu skall det bockas annars kan jag slå mig i backen på att jag glömmer hälften.
/ C

15 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Vilka bilder!!!! Woow, är det hos dig???
Ha en trevlig resa nu när ni ska fara bort, du jag är som du på morgonen, jag har faktiskt blivit oerhört morgontrött för varje år!! Jag behöver en container med kaffe innan jag vaknar!!!
Kram på dig

Malin Winbladh sa...

Topp, jag gillar också Lehane men när jag hittade dem läsate jag tre på raken och det blev ´lite väl hårdkokt;-)
Hälsar
/Malin

Lily of the valley sa...

Underbara bilder!
Skönt att ha en sovmorgon :D
Jag är alltid morgontrött, fast nu när jag kunde sova i helgen var jag uppe med tuppen! Igår njöt jag av SvT´s Luciamorgon! Mysigt!
I morse var jag uppe halv 5, hade en läslig mardröm. Kunde så småningom gå och lägga mig igen en stund :D
Kram Lily

Sjabbig men chic sa...

Först: vilka bilder! Sen: ta och tala om för din man att män behöver mindre sömn än kvinnor! Du behöver fler dagar helt enkelt!
Lite mer sen: Jag älskar deckare men har inte läst något av Dennis Lehan så tack för tipset.

Kramar från Lisa

Malmkakan sa...

Hej! Hälsar på dig för första gången tror jag bestämt...
Ja, det där med sovmorgon det vill man ju jämt ha när man har småbarn runt fötterna.
En "sovmorgon" som jag sent kommer att glömma är när jag skulle kliva upp med barnen (var alltså min mans sovmorgon). Jag klev upp med dem men råkade slumra till på soffan. När jag vaknade upp stod min 1,5åriga dotter och drog i armen på mig: jag öppnade ögonen och vad såg jag!!! Hon hade bara några tussar hår kvar. Hennes 3-åriga storebror hade klippt henne!
Efter detta började jag som du hälla i mig kaffe för att hålla mig vägen när det var min tur att stiga upp...
Ojj, blev visst en lång kommentar...
Hej svejs, Cecilia

Anonym sa...

Hej ja det är skönt med sovmorgon. Vi brukar oxå göra så jag o sambo men jag har sån tur att han är morgonpigg och jag är MORGONTRÖTT!!! Ha en underbar vecka. Julstämningen har även börjat infinna sej hos mej med, trots jag inte är en "julmänniska".
kram Veronica

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej kompis nu är du väl snart framme där det finns snö och värme ifrån nära och kära. Hoppas du har fått med dig allt, (annars får väl din man ta med sig grejorna när han kommer). Kan tänka mig att tvättmaskinen hoppade för att hinna bli klar i tid och att få allt torrt och med.Passa nu på och njut och ha det skönt med det dina.
Kramar Marie

Marie//Tekla Maräng sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
♥ cloudberrie ♥ sa...

sova, sova, sova... zzzzzz!
Oj nu höll jag på att knoppa in igen ;) Sov totalt 18 tim i natt.... hm!

Vacker gran, den skulle man ha! fast min silvriga blingbling blir kanske i stil med den ;) tsssss...

KRAM från Eva

UllaJohanna sa...

Vilka fina bilder!!!

Här finns inga småbarn som vill upp, men jag har ju försett mig med fyrfota busar som väcker mig klockan tidigt :-)! Är som väl är någorlunda "morgonpigg" om jag får sura och tiga till frukosten är avklarad... Inte för inte man kallas "häxan Surtant", he, he!

Kramen!!!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Välkommen till ett snöigt norrland. En hel meter snö. Man tror inte sina ögon. Kan bara tala om att min julgran som jag med risk för hjärtinfarkt släpat hem från skogen inte alls ser ut som på din bild. För att ge er alla tjusiga ett exempel på hur det inte ska vara ska jag lägga in en bild när jag väl fått in åbäket och klätt den.

UllaJohanna sa...

Kikar in och önskar dig en GOD JUL!!!
Kramen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej hoppas att allt är bra med dig och det dina. Önskar er en riktigt härlig julhelg. Kram Marie

Sjabbig men chic sa...

Vart du nu än befinner dig så önskar jag dig en riktigt god jul Widénskan!

kram Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Kikar in och önskar dig en fin fortsättning på julen.
kram Lallis