onsdag 10 december 2008

Tjohooo.. jag har en ny dator, IM BACK!

Tjejerna på Liseberg.. åker flygplanen.
hej!
Åh .. tänk att man blir så beroende av en dator hemma, helt sjukt. Inte nog med att jag vill kunna jobba hemma.. bloggandet och läsa allas bloggar..
Äntligen & jag lovar.. skall vara mer rädd om den här datorn och jag SKALL använda datorväska, är nog meningen att en bärbar skall hålla mer än ett år ;-)
Hur som helst .. vi hade det dundermysigt på Liseberg och dagarna bara springer iväg.. snart bär det ju av uppöver.. på Måndag så . Härligt! Först lussefirande på dagis o sen så.. Nattåg upp till Norr och sedan står en hyrbil och väntar, kan inte bli bättre. Mannen kommer efter fem dagar så först blir det bara tjejerna..
Skall blogga så klart där uppe med och visa lite bilder, mobilt bredband .. vad gjorde man innan det?.. Framtiden är inte så dum ändå. Tänker på alla som säger
- det var bättre förr..
Men var det verkligen det :-)

I år har jag gjort någonting här hemma i Göteborg som jag verkligen inte gillar egentligen.. Satt fram en fejkgran.. Men vad gör man inte. Vi kommer att vara borta två veckor över julen så vill man ha någon alls hemma så får det bli Fejk.. Den är i alla fall klädd nu.. & Står i stora hallen..
Min älsklingsängel står på bordet där ute omgiven av julljus från ett litet hus med lampor i..

I morgon bär det iväg till Malmö tills på fredag, Farbror och faster skall bo här och passa barnen , vi skall på leverentörsfest vilket skall bli jätte roligt. Får väl se vad det är för överaskningar.. Sen skadar det ju inte att jag och mannen får bo på hotel tillsammans, skall man ju inte sticka under stolen med ;-)

Alltså jag kan inte skriva mer nu för jag är så FRUKTANSVÄRT nyfiken på vad ni har skrivit om .. och det kommer att ta ett tag att läsa ikapp!KRAM

10 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Blir nästan lite frestad att ta in en gran, men med tanke på "ligisterna" är det nog bäst för husfriden att låta bli... Men det ser mysigt ur; det gör det!

Kram på dig och hoppas att det blir kul i Malmö!!!

tinna sa...

Kul att du är tillbaka!! Själv är jag ju jäkligt långt norrut just nu och längtar hem...

♥ Fyra årstider sa...

Vilket härligt hus du har...söta barn och en söt mamma. Ska kika vidare.
Kram lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Malmö, det blir nog härligt bara mannen och du. Pass på och njut.
Inte var allt bättre förr *skratt* då fanns ju inte bloggandet.
Vad mysigt att tjejerna och du sticker norr över snart, hoppas att ni får det riktigt, riktigt mysigt och snö. Njut lite av snön åt mig också, så är du bussig.
Ha det jätte gott Marie

(en del personer kan man bara inte umgås med för att dom har valt som dom gjort, sitter i en nästan likadan båt som du)

Englagård sa...

Jag kan förstå att du är less på regn, jag har bott i Närke i många år och jag blev less på regn och dimma:)

Hoppas ni får trevligt på festen
kram Karina

Gårdsromantik sa...

Håller med om det där databeroendet - största problemet inför flytten verkar vara hur vi smidigt skall få datorn att fungera!

Här uppe har vi massor med snö!

Kram Maud

Sjabbig men chic sa...

Det är riktigt, tiktigt roligt att du är tillbaka. Fejkgranen duger bra, den är jättefin! Hoppas att ni får det riktigt mysigt i Malmö fast lite frustrerad blir jag. Först skriver du I´m back och sen försvinner du igen!

Kramar från Lisa

Anonym sa...

hej!
du får läsa min blogg om du vill.
den är ju väldigt intressant haha.
jag brukar läsa din med.
ha det bra kram.
mimmis svärmor på alnö

♥ cloudberrie ♥ sa...

Nä precis, allt var INTE bättre förr! Datan är en guldgruva, fast ibland får den stå och damma ;)

KRAM från Eva

Eleonor sa...

Åh, jag älskar också de änglarna - Adrian har en o jag en, från samma tillverkare. :)

Kram!