torsdag 5 februari 2009

Bar, doktor och åt helvete med slutarökagrejen?



Hejsan!
I dag har jag jobbat och sedan var jag iväg till doktorn med lillskruttan , det visade sig att hon hade örininflamation.. Lilla vännen, inte roligt. Nu blir det medicin i fulla doser i fem dagar och sedan hoppas vi att sjukan flyger all världens väg..
I dag har jag haft en andra anställningsintervju och måste säga att jag har fastat för den här tjejen, skinn på näsan hade hon också och det ligger widenskan varmt om hjärtat.
Hörre ni.. jag skall inte bli allt för långrandig i dag eftersom jag skall slänga mig i ett bad .. Jag har nämligen vart och solat.
Nu tänker ni så här.. jag bara vet det..att ni tänker..
- Ja ja var inte hon rädd för att bli rynkig och nu gör hon det värsta man kan göra.
Jo jag var rädd att bli rynkig eller snarare , jag är rädd att jag blivit det MEN hellre brun och rynkig än en blek och slät.. Sån är jag., knasig va? Det är så otroligt skönt att ligga där och dessutom känner jag mig massa fräschare när jag gjort det.
I förrgår fick jag blommor av min kära vän Mamma-mu skickade med blomsterbud, otroligt vackra var dom!! Tack.. vet ni varför jag fick dom då, jo för att det var en månad och en dag sedan jag slutade röka.. och vet ni vad jag gjorde i dag? Joooo.. rökte, jag vet det är ASdåligt.. men jag gjorde det okey.. och JA det var gott och fan jag vet inte om jag är redo att sluta, återstår att se om jag kan skicka dem i papperskorgen i morgon.
Nu har det kommit en massa nyheter hos par courrier . Kolla bara på baren ovan.. den vill jag ha. Men hur säger man till maken att jag vill förvandla vår vinochbar-källare ljus istället för det burriga han gjort där nere (bilde finns under källare) när källaren är det enda stället han får bestämma inredning lite på.. ?
In och kika i webshoppen, fanns en massa fint.. "homeskylten" hade jag gärna spikat upp på dörren..
Må gott
Kramar
Christine
Ps: Shit jag blev ganska långrandig ändå.. sorry ;-)

25 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Skönt med ett bad :).
Baren var ju cool, du får väl börja övertala honom tills han tröttnar och går med på det.
Lycka till!
Kram Åsa

Katinka sa...

Skrev precis en kommentar här och den bara försvann! Hursomhelst sa jag att lycka till med sluta röka grejen. Du kan! Jag håller på dig!

Sjabbig men chic sa...

Hahaha! Tänk att det alltid blir så där, speciellt om någon har visat jättemycket hur duktig man har varit. Det blir nästan som en tvångstanke då. Men det gör inget livet är fullt av nya dagar så länge det inte tar slut och det är bara att hoppa upp på hästen igen. En cigg räknas ändå inte, inte en dag heller.
Hellre brun och rynkig än blek och slät ja absolut eller vad är det som säger att annars så skulle man vara blek och rynkig! Tvi!!

Kram Lisa

Maria sa...

Ugh jag borde också sola! Läderhud jag vet, men en gång kaaaan ju inte skada! Just nu är jag så blek att färgen nästan börjar gå från kritvitvit till att anta en klädsam blå ton. Man måste älska januari!! Hoppas att lillflickan kryar på sig. Kramar M

Britt sa...

jag har också varit och solat, jag var nästan genomskinlig och vips! så såg jag så där pigg och fräsch ut igen... ;-) Skit i rynkorna, det problemet får vi ta senare!

Hoppas ni får bli friska nu.

Kram Britt

Monica sa...

Hej !!!!!
Alltid härlig stämning här inne....
Jag tror du grejar att sluta röka......ETT återfall är ju bara ETT.......
Sola är ju skönt,så varför inte ??
Ja,jag såg dessa grejer på Par Courrier....hurt snyggt som helst.......du får väl övertala mannen......
Ha en bra helg,
Kram,
Moniva i Rom

Monica sa...

Hej !!!!!
Jo,det var så här :
Jag var nyfiken.....och ville ha reda på mer om bibeln.....förstå mer om sammanhanget och knytnigen till vardagen........men det är en lång o ganska kompl.historia, så jag får dra den nån gång på bloggen......väldigt intressant.....sedan ville jag förstå sklillnaden mellan den protestantiska och katolska tron.........alltså hallå......det är ju samma "bok ".....bibeln....den är bara "direktöversatt"......
Prästen såg olikhterna....jag såg likheterna.......
Sedan är det ju en otrolig skillnad mellan katolska o protestantiska präster o hur de jobbar o annat........men för mig är det helt ointressant..........bibeln är bibeln.....punkt...
Ja,som du förstår.......ganska invecklat......
Men jag skulle alltså inte "ha" det till något......jag ville bara veta....
Ha det bra,
Monica i Rom

Bloggullet sa...

Aja baja, börja röka när du fått blommor.;0) Laster är svåra att bli av med, något roligt måste man ju ha. Att anställa folk låter ansvarsfullt, jag hoppas att det blir rätt person.
Kramar

Ingela la la sa...

Vilket härligt stort hus ni verkar ha! Jag förstår att det kan bli svårt att övertala mannen. Den vita baren var skitsnygg men inte så manlig kanske *Ler*
Sluta nu genast att röka! Du är förlåten men det är lika bra att sluta på en gång..

Vi bor i Torslanda förresten. Fast den mesta lediga tiden spenderas i Onsala där Johans föräldrar bor. Jag trivs väldigt bra på båda ställerna måste jag säga! Var inte du därifrån någonstans? Eller jag har kanske blandat ihop det..
Hoppas lilltjejen blir frisk snart!

Kram

Mamma-Mu sa...

Det som var allra roligast var att du gick ut å rökte när du pratade med mej i telefonen... *ler*
Å som jag sa så kunde du ta dom där J--LA blommorna å äta upp dom!!!! *skrattar*
Nej va faan se det positivt! Du har varit rökfri i över en månad, det blir en månad plus på livet... *skrattar ännu mer*

Nicke tog med sej datorn... Bra va?!
Kram Kram

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Gud vad tråkigt med öroninflammation... Plutten har fått sin beskärda del och det är verkligen jobbigt. Hopaps hon kryar på sig och att det snabbt går över :).

Ha en skön lördag!

Kram M

Marie//Tekla Maräng sa...

Jaja man kan inte alltid vara ståndaktig. Ta det som en en gångs grej med ciggen, du fixar det ska du se!
Mår dina godingar bra nu?
visst är den snygg bardisken alltså? För mig löser det sig lät jag har ingen plats, skratt. Men drömma kan man ju.
Kram Marie

Bitte sa...

Det låter som en utomordentlig idé att ta ett bad! Det skulle jag gärna göra också, men vi har problem med avloppet så att bada (och framförallt att tömma ut allt vatten) blir ett MEGAPROJEKT... blää... :-).

Jag håller på dig, jag är också rädd för att få rynkor, men samtidigt behöver man verkligen ljus den här årstiden. Så du kan nog sola nån gång emellanåt med gott samvete :-).

Och det där med att sluta röka... jag har själv "firat" att jag t.ex. hållit uppe med godis under en längre period med att smälla i mig en 200gr chokladkaka, hur vettigt är det? Det är bara att sluta igen i morgon. Då har den här dagen blivit "igår" och är alltså HISTORIA... :-).

Jag tror att du grejar det,jag :-).

Kram
Beatrice

Skomakartummen sa...

Sola är sååå skönt men har inte gjort det på ett par år... kanske ska börja igen för man känner sig som sagt piggare. Stackarn, ja det är inte lätt att sluta men prova hittat någon morot som sporrar dig?? Lättare sagt än gjort *ler*
Kram sari

Ingela la la sa...

Du har en utmaning hos mig om du har lust =)

Kram

UllaJohanna sa...

Du har en award att hämta hos mig ;-)!

Och ETT återfall är nog inte hela världen, det är bara att ge sig på det igen!!!
Tror nog att du fixar det!

Hoppas lilltösen slipper sin öroninflammation... Det är INTE roligt och ont som attan gör det!!!

Kramen!!!

Vicki sa...

Klara du dig eller blev du också sjuk?

Är din dotter frisk igen?

Vicki

Englagård sa...

Ja det är ju en ständig balansgång det där. Du får väl ta det lite fint så att han till slut tror att det är hans egen idé.

Det brukar funka här...ibland;)

Ha det gott
kram Karina

Jessica sa...

Hej,
jag varit och läst här hos dig några gånger utan att lämna någon kommentar. Fult gjort, jag vet :)
Så, nu ska jag ge mig till känna.

Skrattar gott när jag läser dina inlägg. Han, den arbetssökande var ju en juvel, som inte fattade vad ett CW var!

Sola eller inte?
Rynkorna kommer för eller senare i alla fall (tyvärr förr).

Köpte en skitdyr kräm för nån månad sen och fick sån klåda så jag höll på att bli tokig.

Jag lägger dig i min länklista, så jag kan hålla koll! Ok?

Kram
Jessica

Marie//Tekla Maräng sa...

Hur har du det?
Du har en utmaning hos mig.
Kram Marie

Vardags-mirakel sa...

Hej, vad händer hos dig eftersom jag inte sett nytt inlägg på länge? Saknar dig! Hoppas ni mår bra och att du snart är tillbaka, kramis Eva.

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej jag tittar in för att önska dig och det dina en riktigt mysig alla Hjärtans dag.
Kramar Marie

Sjabbig men chic sa...

Men nu jäklar Widénskan får du ge ifrån dig ett livstecken!
Ha en fin Alla Hjärtans dag!

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Miss u on the net.... Liksom!
Tur att jag har den dagliga kontakten IRL...

U are one of my sunshines!!!!

Kram Banan

Ingela la la sa...

Här kommer en sen alla hjärtans dag hälsning!
Hoppas du har det bra!
Kram Ingela