tisdag 17 februari 2009

Utmaning från Ingela la la

Jag fick ju en utmaning från ingela la la och nu kan jag inte hålla mig till i morgon med att blogga .. så nu kör jag den..
nu skall vi se..

Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

1: Jag är en otroligt tävlingsmänniska och då menar jag otrolig .. inte just otroligt duktig men jag gör allt för att vinna. Jag anser att fusk .. är helt okey så länge det resulterar i att jag vinner. Jag är alltså tjejen som fuskar i patiens (hur fan stavas det.. kortspel på egen hand) och blir glad när jag vinner..

2: Det kan ibland gå ett par dagar mellan jag kammar håret .. kammar bara det översta lagret och sätter upp det i en snygg knut.. jag tycker det är otroligt tråkigt att kamma mig..

3. Jag fixade inte att sluta röka nåt vidare.. skitsvagt men så är det . widénskan är ingen karraktärsmänniska men jag SKALL.. en annan dag *suck*

4. Jag är otroligt glad att jag har mina nära vänner och mina närmsta kan jag räkna på en hand. De skulle jag kunna gå genom eld för. Tack för att ni finns..

5. Okey.. jag har fixat tuttarna de är inte mina egna.. Jag hade små innan graviditeten med vår första dotter men jätte fina var dom. Jag gick upp 30Kg i vikt när jag väntade henne och sedan ner 35 snabbt.. de försvann.. Ytlligt.. mmm.. kanske men jag gillar dom.

6. Lider av lite tvångstankar.. Typ att när jag är hemma själv måste jag kolla bakom alla dörrar och under sängarna innan jag går och lägger mig.. kan ju liga en bov där under. När jag sedan gått och lagt mig så målar jag upp värsta filmen om hur boven kommer och jag övermannar honom och blir en hjälte..

7. Jag ÄLSKAR att läsa.. läser minst en bok i veckan.. Det är mitt sätt att varva ned och koppla bort jobbet en stund. Läser dessutom mer än gärna för våra underbara flickor som gillar det skarpt!

Jaaa.. nu har ni fått sju sanningar om mig och nu kanske ni tycker att jag är tokigare än ni redan trodde och det är jag förmodligen också .. ;-)

Jag utmanar:
Mamma Mu
Prillig
Smegol
Sjabbig men chic
Skogsnuvan
bloggullet
Tinnaninna
Spännande det skall bli att läsa era sanningar.. *ler*
Kramar igen dårå och natti natti

5 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad roligt att läsa lite mer om dig! Kul att du antog utmaningen.
Jag har oxå fuskat i patiens.. *skrattar*
Det lät riktigt kul med after work, du kommer nog på hur man gör *Ler* Jag kommer inte riktigt heller ihåg..
Ha en bra dag!
Kram Ingela

Englagård sa...

Kul att läsa lite sanningar om dig och bra med boktips också. Läsning gillar jag också och vem fuskar inte i patiens, det är ju så tråkigt när den inte går ut;)

Ha det gott
kram Karina

Vardags-mirakel sa...

Tack för kommentaren, och för att du bjuder så på dig själv!Det där med bovar under sängen är liksom min fasa oxå...länka om du vill,kram Eva.

UllaJohanna sa...

Tänk att det är så många som fuskar i patiens?! Och jag som anklagade min stackars mormor för FUSK :-)! Och OK; jag fuskar nog lite då och då jag också, för visst är det tråkigt när den inte går ut?!

Kramen till dig!!!

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad jag älskar dina sanningar! Du är helt underbar bruden, sjåsfri (säger man så eller det säger man ju men stavs det så?)
Sju sanningar alltså. Mina sanningar börjar ta slut det är bara de mörka, mörka kvar snart kanske!;)

Kram Lisa