onsdag 18 februari 2009

Elsas Hem & Sexparty

jag var precis inne på Elsas Hem Hittade dessa ljusstakar (se ovan) och jag kunde inte bestämma mig för om jag gillade dom eller inte.. de är ju igentligen skittöntiga.. men jag kom fram till att jag älskar dom. De är liksom så fula så de blir snygga och jag kan verkligen se dom på bordet i sommarstugan (verandabordet) . Så sånna står på min önskelista just nu.. Me like!

Sen hittade jag dessa skålar , är de inte underbara med LOCK dessutom, smart! Sommaren ni vet, massa sallader som skall fram , marinader och flugorna vill man ju helst slippa. Klockrent..

Den här cykelväskan är igentligen skitful tycker jag rent spontant men en del av er vet att jag har en flakmoped i sommarstugan, och för er som inte visste det nu vet ni ;-) Den är mintgrön och fulsnygg och Widenskan på den , ungarna på flaket fram och denna korgen med saft och bullar sen drar vi till båthuset! Det skriker Widén om den här rackaren. Jag älskar min flakmoped.. det är verkligen JAG.. Man ser hur folk glor när man kommer körande till kiosken ha ha men det bjuder jag på ;-)


Denna kylväska vill jag också ha, när vi är i Göteborg så tillbringar vi gärna lediga dagar på Stranden i Åsa.. Mys och den här passar ju Perfa.. Undra bara hur länge den skulle vara ren.. Ja ja..
Som ni kanske förstår så börjar det suga i min sommarmage nu.. jag vill ha vår. Plantera i trädgården, mysa ute och vara ledig. Men först.. tre veckor kvar tills vi skall upp till Norrland. Skall bli jätte mysigt och vet ni vad jag skall ha där uppe?
Ett sexparty... det ni , en massa folk som har sex.. NÄE... vad dum jag är. Näreå riktigt så illa är det inte men ett sånt party där man träffas en massa tjejer, dricker lite och sen kommer en tjej och presenterar en massa sexleksaker.. Det är superroligt, har vart på det ett par ggr och haft det hemma själv och jag har nog aldrig skrattat så mycket.. Så så får det bli. Vi kommer att anlita Himmelriket de är super att ha o göra med.. Så nu vet ni lite vad som står på agendan där uppe ;-) Barnen kommer då att få tillbringa natten med mormor och mamman skall vara pruttfull och fnissig.. Sicken mamma va?!
Over and out, dags att arbeta
/C



15 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!
Ha,ha,vad kul.....partyt låter helroligt,,,,,,!!!!!!!
Och du har rätt....grejerna är otroligt kitchiga....men urläckra...!!!!!!!
Ha en bra dag,
Kram,
Monica

Brunkullan sa...

Som vanligt överrensstämmer din och min shoppinglista;)

Och jag tycker korgen är bedårande!! Tänker mig en gammal sliten damcykel, med fjädring i sadeln och kedjeskydd med ornament!! Vad fint det skulle vara då att hänga på den korgen:)

Var på sexparty för nått år sen! Mycket roligt. Speciellt efter 2-4 glas vin:D
Och naturligtvis var det iiiinnngen som handlat...fast försäljerskan hävdade att vi lagt order för över 4000:-.........hur kunde DEEEET hända;)

Hoppas dagen blir bra!
Susanne

Mamma-Mu sa...

Ja nu jäklar har jag börjat räkna ner!
Dagar alltså tills du är här (å i mitt våld... *moahhahaaa*)
Eller ja... sista gångerna som du har varit upp har vi ju sets 45 minuter...

Kram Mimmi

Vardags-mirakel sa...

Söta saker du "hittat", ljusstakarna påminner om något vi gjorde på jobbet: mazarinform som vi fyllde med gips och satte ljushållare i och dekorerade som cupcakes. Låter roligt med sexparty, köp något riktigt raffigt och ta kort på den så jag får se på din blogg,kram Eva.

Anonym sa...

http://skogsnuvan.bloggagratis.se/
Så heter min nya bloggadress där jag hoppas kunna lägga in mera fina biler än nu. Åsa Vet du när jag var liten var jag på barnkoloni där och ochså på ett ställe som hette Lerkil Det var där jag lärde mig älska havet!

Anonym sa...

ÅÅÅÅHHHH har du en flakmoppe?? GUD va avis jag blir, när jag sommarjobbade på Djurgårdsförvaltningen (uppe i Stockholm) då hade jag min egna lilla söta flakmoppe *saknar* en grön fin gammal...
Har du vart inne hos BROARNE, Ann-Marie har massor av fina saker som jag tror du skulle gilla :-)
Nu ska jag in på blocket och leta flakmoppe,måste man ha nu när vi ska skaffa getter (??)
Kram

Katinka sa...

Fina saker och inte minsta rynkkräm i sikte! Bravo!

Kul med sexleksaksparty dessutom..

Britt sa...

Jag bara älskar den cykelkorgen, skulle passa utmärkt på min gamla damcykel!!

Kram Britt

tinna sa...

Underbara bunkar! Synd bara att jag sålde Tupperware en kort tid under mitt liv och sen dess har sjukt mycket burkar, med lock...

Har antagit din utmaning nu och blottat mig:-o

Ingela la la sa...

Haha, det var väl alldeles utmärkt. Barnen hos mormor och du på sexparty!
Såna där burkar kanske inte skulle vara så dumt..
Kram Ingela

Ingela la la sa...

Det var väldigt lite folk, bara att gå in och shoppa!
Fast på fredag har ju pension och barnbidag kommit så då kanske det blir lite mer... Fast det är nog ingen fara! Det finns ju utrymme där =)
Kram (igen)

Marie//Tekla Maräng sa...

Flakmoppe jag blir grööön av avis, det som är så mysigt att köra och visst sjutton tittar folk hehehe men det är lite av grejen.
Väskan kommer att bli kanon där.
Ser att du kommer att vara i Mamma mus våld om ca 3veckor, det blir nog grejer det.
Sexparty och ingen handlar nähä och det vill du att jag ska tro på.
Kramar Marie:)

Maria sa...

Ljusstakarna är ju helt underbart waco! Har också spanat på dem. De borde definitivt pryda mitt köksbord. Min sambo kommer dö men de gör han ofta. Kramar M

Sjabbig men chic sa...

Sexparty och pruttfull... Det låter som en kanonkväll tycker jag. Eller kanske ändå hellre omvänt pruttfull och sexparty! Då börjar det låta som en Lisakväll!

Kram Lisa

Leila bakar... sa...

de där skålarna var ju jättebra! Vill ha! Vi har oxå sommarstuga och där känner jag att man kan kosta på sig att ha de där sakerna som är lite töntiga men som man innerst inne ändå gillar! =) Typ blommiga kastruller och sånt som jag har där...skitkul.