lördag 14 februari 2009

Strul o så.. men nu så

Hej på er alla!

Jag har inte dött men haft en del jobbiga saker runt omkring mig. Inte i min egen familj men vänner/närstående som jag månar om väldigt väldigt mycket har haft det jobbigt.
Detta i sin tur har resulterat i att all min tid och kraft har gått åt till att hjälpa dom.
Men nu så verkar det som om bollen är i rullning och jag inte behövs riktigt lika mycket längre, vilket känns bra.
Jag hatar när människor jag älskar mår dåligt, jag mår faktiskt nästan lika dåligt själv. Man kan säga att jag blir som en lejonhona som skall skydda mina..
Bråka gärna med mig, jag kan ta det.. men gå fan inte på mina nära och kära för DÅ!...

Så.. det har inte hänt mer än så.. arbete och stöttning på flera olika håll. Blir som en dominoeffekt..
I morgon skall jag läsa igen hos er och sedan skall jag ta tag i min blogg och blogga så ofta jag vill.. med andra ord väldigt ofta ;-) Bloggen för en att må bra på nåt vänster.. känner ni igen det? Har saknat er!!!
Stor alla hjärtansdagkram!
/ Widenskan

15 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

det låter trist att nära kära har haft det så jobbigt. Men det är en väldigt fin egenskap du har, vännen!
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Och jag har saknat dig! Men det är bra att du rycker ut!

Kram Lisa

Anonym sa...

Nej, men där är du ju... Har saknat dig!

Bloggullet sa...

Skönt att du är tillbaka.Tänk att ha en vän som ställer upp som du, vilken gåva.
Kramar

Ingela la la sa...

Jag har saknat dig! Men det klart man ska hjälpa andra. Jag är likadan, man vill ju att de sina ska må bra..

Kram

Mamma-Mu sa...

Du är bäst!
Behöver kanske inte säga mer än så?!

Ska med familjen å Helena m familj på Jamtli sen blir det middag hos oss!
Höres ikväll kanske?

Kram!
Älskar dej syster min!!!!

UllaJohanna sa...

Visst är bloggandet en "säkerhetsventil" många gånger! Och många vänner har man fått genom att hålla på med bloggeriet oxå!!!
Men ibland måste det "verkliga livet" komma i första hand! Och vad lyckliga dina nära och kära kan vara som har någon som bryr sig om!!!

Men saknat dig har jag ;-)! Och det är klart att man funderar på vad som har hänt när det blir helt "tyst" här...

Kramen!!!

Vardags-mirakel sa...

Skönt att du lever, saknat din frånvaro på nätet. Det är bra av dig att ställa upp på de som behöver hjälp, kram Eva.

Anonym sa...

Så trist när de vi tycker om får det jobbigt och tufft. De har tur som har en vän som du som ställer upp i vått och torrt :)

Kram Åsa

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo jag har saknat dig och förståt att något var på gång. Skönt med sådana vänner som dig som ställer upp.
Ha det gott vännen Kram Marie

Ingela la la sa...

Du har något att hämta på min blogg om du vill ( en till sak..)
Kram Ingela

Eleonor sa...

Det är bra att det finns sådana människor som du, som bryr sig om sina nära och kära på det sättet. Känner igen lejoninne-stuket. ;)

Själv har jag mailat alltifrån Fredrik Reinfelt till Beatrice Ask, och Thomas Bodström - inkl alla politiker fr länet s sitter i riksdagen...OCH berörda myndigheter och organisationer. Missade jag att nämna rikspolischefen? Justitieombudsmannen samt Barnombudsmannen? Tihi...

När jag sätter ner foten, så sätter jag ner den ordentligt! :) ;)

Kram, Eleonor

Britt sa...

Åh; nu är du tillbaka, skönt.
Hoppas det är bra med dig. Ser fram emot dina härliga inlägg!

Kram britt

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Jag hade börjat undra vad som hänt. Man saknar sina bloggare och visst mår man bättre när man fått skriva av sig. En underlig sak men ett bra sätt att titta på andras liv och få nya vänner. Kram och välkommen tillbaka

♥ cloudberrie ♥ sa...

Det låter tungt, det är jobbigt att må dåligt & att de kära runt om en inte är okej. Förstår att du inte prioriterat bloggandet. Men nu är det kul att du är tillbaka, du är saknad!

KRAM från Eva