söndag 1 februari 2009

Dags för plan B

I dag var den stora tjejen frisk eller feberfri i alla fall och nu.. ja nu är den lilla sjuk i stället. Men kanske bättre att ta allt med en gång.

Ja alltså sen var det ju detta med rynkorna och kampen med dom.. Jag vet inte riktigt vem som leder just nu..
Jag smörjde ju in mig med min dyra antirynkkräm i går kväll innan jag studsade i sängen och jag var hoppfull.. kanske lite naivt men jag trodde att jag skulle känna lite uppstramning med en gång jag vaknade liksom.. och vet ni vad.. det gjorde jag..
Fast.. kanske inte riktigt på rätt sätt. Jag tålde nämligen inte krämen så hela mitt ansikte var uppsvullet .. ögonen mest av allt.. det ser ut ungefär som om jag gråtit i en vecka. Ja så uppstramat.. JA .. rynkfri ..NÄ.. Har gått med gurkskivor och våta trasor tryckt mot ögonen om vartannat i dag men det vill inte lägga sig. Så .. jag leder inte! Det är min vanliga tur.. Hoppas att det mesta lagt sig till i morgon, prickarna i ansiktet kan jag stå ut med, de går att sminka över men uppsvälldheten.. vad säger man.. Widénskan i ett nötskal.
Plan B måste till = Ny kräm!

I dag har jag vart ute och gått i tre timmar.. Blev lite miss i planeringen , först med maken 1,5 timme och sedan med grannen 1,5 timme. Jag som är ganska lat igentligen , vad hände? Har i alla fall kompenserat upp detta med två chokladkakor och en påse godis..dessutom bakade jag crossianter med choklad och 2 stycken slank ned Det tyckte jag att jag var värd! ;-)
I morgon får jag och maken jobba halva dagen var .. Flickorna blir ju hemma ett par dagar nu. Nu skall jag göra en strategi : Uppdrag --Rynkor! Än har jag inte gett upp men nu är jag helt slut , dags för det dagliga badet .. på vägen dit skall jag räcka ut tungan åt rynkkrämen, Skitsak!
/C

16 kommentarer:

tinna sa...

Jag tänkte jag skulle inhandla en kräm i veckan, vilken köpte du? Kanske ska köpa en annan...

Katinka sa...

Åhh, din stackare! Tålde du inte antirynkkrämen? Men eftersom vi båda är överens om att vi är rynkfria så kanske du inte behöver någon?

Ha det bra och hoppas svullnaden i ansiktet gått ner något. Lägger ut din utmaning i morgon. Tack igen för den!

Sjabbig men chic sa...

Jag vet att det kanske är urtaskigt men jag gapskrattar! Snacka om att rynkorna slår tillbaka med det tunga kavalleriet.
Man måste ju vara försiktig med sånt där vet du väl. Speciellt om det är en massa örter och skit i. Ju mer natur desto större risk för allergi.
Men det är bra att du inte ger upp du vet väl att envishet är en dygd!

Kram Lisa

Bloggullet sa...

Trist att du inte tålde krämen. Apoteket har krämer som kanske är bättre om man har känslig hud.
Kramar

Britt sa...

Viken kamp du har! ;-)
Slappna av lite så får du roligare...

Många antirynkkrämer innehåller ämnen som man ska reagera på, just för att man ska svullna upp och strama ut rynkorna. Så tyvärr kan jag bara meddela att det är inget långvarigt resultat...förlåt...
Använd en bra fuktkräm istället.

Kram Britt

Monica sa...

Hej !!!!
Jättefin bild du visade oss.....(i förra inl.)..åh,vad jag tycker det ser mysigt ut.........
Detta med att svullna upp......det hände mig med.....har du kollat om det är parfym i krämen.....????
det var det nämligen i min anti-rynkkräm.....och det var det jag inte tålde...........
Nu struntar jag i dessa.....och använder bara vanliga krämer oh inpack då och då...........
Tak för dina ord hos mig..........
Ja,dessa var inte sådär jättetrevliga........faktiskt..........de pratade hela kvällen bara med min man.......och om hur underbar den 27-åriga tjejen var......jag hade kunnat gå på puben ......och ingen hade märkt nåt.......MEN.....EN gång kan alla komma hit........TVÅ.....är lite svårare om jag inte gillar dem.....
Ha en bra vecka,
Kram,
Monica i Rom

Anonym sa...

Hahahahahahaha åh herrejösses!
Sorry, men jag ser bilden framför mig, det skulle absolut hända mig med ,om jag skulle testa..jag väntar några år till, sen kör jag botox ;-)
Fast jag vaknade härom dagen av att maken låg och försökte "släta ut" rynkan jag hade mellan ögonbrynen?????
Vad menar han med det liksom??

Englagård sa...

Stackare, inte lätt att bekämpa rynkor när man inte tål krämen. Men är du säker på att du verkligen är rynkig?

När jag hade fyllt 30 så tyckte jag att jag helt plötsligt var så rynkig. Jag fick åldersnoja och ojade mig över rynkorna lite väl ofta. Till slut ställde sig min äldste son bredvid mig vid spegeln, han var då i 13-14 års åldern. Han tittade intresserat på mig en stund och så sa han "Det är klart att du hittar rynkor om du står 2 mm från spegeln men på normalt avstånd ser du helt slät ut". Efter det lugnade jag ner mig lite:)

För att tala om soffor, jag skulle också vilja ha en vit soffa men med två mekande manliga individer så är det uteslutet. Vet inte hur det går till men trots idogt handtvättande och duschande så lämnar dom spår efter sig överallt:)

Ha en bra dag
kram Karina

Maria sa...

Hahahahaha exakt sådant händer ALLTID mig! Har hört att alla kändisar använder kräm mot hemorojjder mot rynkor. Ska vara grymt effektivt. Tänkte att du kanske kunde testa före mig ;). Vilket härligt bibliotek ni har. Mys! Stor kram M

Anonym sa...

Hihi,det är farligt att bekämpa naturen!
Men nyfiken i en strut här frågar: hur gammal är du och vad jobbar du med?
Mysig blogg du har

Bloggullet sa...

Nu har jag tagit hem din utmärkelse och svarat på utmaningen.;0)
Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Men aj då! Inte braigt det ju. *ler lite ändå*
Stor kram på dig, vännen!
/Lallis

UllaJohanna sa...

Har gått över till "bara" fuktighetskräm och lever på hoppet att jag har ärvt mammas gener :-)...

Mycket mystifikationer i sån där kräm!

Hoppas svullnaden lägger sig; låter obehagligt...

Kramen!!!

Unknown sa...

Ja det där var inte något trevligt!
Har hänt en gång närjag inte tålde pencelin... såg inte klok ut! Förstår att det inte var särskilt skoj... Hoppas det lagt sig svullnaden... receptfria allergitabletter...kanske?

Må så gott och hoppas veckan blir bra
Kramar Tildé

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Om du äter nog med choklad och fikabröd ska du se att du snart har fyllt ut rynkorna med fett och blivit slät och fin i ansiktet. Kanske blir lite dyrt att köpa större kläder men rynkkrämer är ju också dyra.

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men vad trist. Det känns ju så lyxigt med nya krämer.
Men... ha bara ögonkräm runt ögonen, o lite bara som du duttar längs benet runt ögat. Har du för mkt eller tar på hela ögonlocket o nära ögar svullnar det lätt upp för det är för mkt för den tunna huden...
Hoppas det blir bättre :)
Trevlig helg!
Jeanette