torsdag 19 februari 2009

Svammel

God Morgon

I dag är det en trött dag, började läsa boken ”när livet Stannar” i går. Handlar om Tsunamin jag säger bara fy FAAAN.. det var tufft. Men läsa ut den skall jag . Min vän Mimmi i Östersund ifrågasatte varför jag läser så mycket sånna här hemska böcker och skall jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt MEN jag tror att det gör mig till en mer ödmjuk människa.. Man skall vara glad för det man har. Leva en dag i taget .. se varje dag som en gåva för vem vet när det rycks ifrån en.
Vad djup jag blev då , men så är det jag är inte bara flamsig och ganska tokig på nåt jäkla vänster så kan jag bli djup också.. Kan fundera länge och mycket på olika saker och jag ÄR tacksam över vad jag har.
En man som jag älskar över allt annat.. Märkligt att man fortfarande är nyförälskad det kan låta som en klycha men det är jag faktiskt.. Det är PRECIS som det var från början med undantag på att jag kanske inte rakar mina ben varje dag numer.. Nu tänker ni .. det där med att hon inte kammar håret då.. Det är väl ett typiskt vardagsdrag, Men där gick ni på en blånit för jag har nämligen ALLTID hatat att kamma håret. Det är inte så att jag ser ovårdad ut , det gör jag inte är mån om mitt utseende , jag har bara lärt mig hur man kan gena på ett bra sätt eller fuska kan man också kalla det.

I morgon skall jag till Ullared alldeles själv. De ni och jäklar vad jag skall shoppa. Det brukar bli så men den här gången så behöver jag verkligen mycket ..Sen brukar det alltid slinka ned en liten present till barnen och någon liten grej till mina extrabarn i Östersund (mamma-musbarn) Jag längtar efter dom otroligt mycket , att JAG .. kunde säga så om andras ungar det är ett under. Men de är faktiskt också mina stjärnor, världens mysigast. Emil kommer att ta tjejerna med storm och Maja grabbarna de är busiga men såå goa.. Lite som mina egna hjärtan faktiskt..
Nu tänker Mimmi .. men du skall inte köpa presenter till dom, och då tänker jag tillbaka.
- Skit i det du! *ler*
Nu skall jag sätta igång och jobba igen.. Vad blev det är det här inlägget.. hmmm.. bara en massa svamel, men det bjuder jag på .
Torsdagskramen

35 kommentarer:

Ingela la la sa...

Alltid härligt med en massa svammel =) Klart man ska tänka efter ibland..
Ha så roligt i Ullared imorgon nu.
Kram

Sjabbig men chic sa...

Vet du hur jag tänker? Ja, inte för att du får någon chans att svara men för mig är det så här: att ju mer "flamsig" eller med glimten i ögat eller ironisk eller vad säger man oallvarlig någon kan vara desto mer djup förstår jag att det finns.
De som alltid skriver, hm vad ska man säga... platt kanske så tänker jag att där finns det inte så mycket under ytan. Den där somnar nog gott varje kväll.
Eller snarare så kanske jag kopplar ihop det med intelligensen. Precis så elak är jag.;)Så vad ville jag ha sagt nu då egentligen? Jo, man kan inte skriva som du om man inte har tänkt till och om det inte finns en annan sida, betydligt allvarligare och djupare bakom.
Åh, herregud! Det är väl det det blir så jäkla tjorvigt om man ska börja utreda allting på ett allvarligt sätt i en till stor del envägskommunikation. Som du ser så krävs det inte en blogg då utan en hel jävla roman!

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Mamma-Mu tänker precis som du... *ler*

Men självklart får du shoppa loss till mina små oxå...
Klurar på något till tjejorna... Om Maja å Emil ska få pyssla ihop något med Momma på sportlovet eller så.... *ler*

Saknar dej å ser fram emot att du kommer hit snart!
Kram kram Vattenskallen...

Anonym sa...

Blev väl bra det där. Vi kvinnor har ju en förmåga att låta hjärnan fundera på flera saker samtidigt men det är helt ok att skriva det som faller på plats just då. Vi andra tjejer hänger med i alla fall. kram Skogsnuvan

Anonym sa...

Halloj snäppan!
har en utmaning till dig på min blogg!

Katinka sa...

Mmm, man ska verkligen vara nöjd med det man har och vårda det man är rädd om i livet ömt..

Fina ord!

Bloggullet sa...

Även jag tänker en massa tacksamhetstankar just nu, så du är inte ensam. Jag håller på att klura på din utmaning, har snart pressat ur alla sanningar om mig, bara de värsta är kvar.;0)
Kramar

tinna sa...

Jag har den boken här hemma. Men eftersom jag får ont i magen bara av att titta på den så orkar jag inte ta tag i att läsa den...

♥ cloudberrie ♥ sa...

Ja visst behövs både svammel och allvar, absolut och jag instämmer angående tacksamheten. Äldsta dottern och jag såg "Nätterna vid havet" på dvd i em, det var också ett sånt där vara tacksam över ögonblick.

KRAM från Eva

Britt sa...

Ska jag berätta en hemlighet.....?
Jag kammar inte heller mitt hår varje dag!! ;-)
-nu är vi två!

Hoppas du hittar mycket kul på Ullared.

Kram Britt

Monica sa...

Hej !!!!!
Starkt gjort,att ta tag i den boken......men som sagt,ibland behöver man gå på djupet......och faktiskt känna med och för människor som blivit drabbade på olika sätt i livet.....
Jag gillar svammel.....och jag gillar din blogg....
Kram,
monica

Anonym sa...

Hoppas du hittade mycket fint i Ullared. Tyvärr blev jag sugen på att åka dit med-men så blir det inte idag iallafall: )
Trevlig helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har haft och får en fin fortsättnig på helgen vännen.
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Och nu då Widénskan? Vart har du tagit vägen den här gången då?!

Kram Lisa

Skomakartummen sa...

Vart det något i ullared? Härligt med svammel... Ibland läser jag också tunga böcker, tårarna rinner ner fast man fortsätter och läser. Näää man ska vara glad för det man har och inte tråna över allt. Kram sari

UllaJohanna sa...

Vet du; jag tror att det är "nyttigt" att läsa sådana böcker ibland. Om inte annat så blir man så oändligt tacksam för det man har...

Men säger som Lisa; vart har du nu tagit vägen? Du har väl inte tappat bort dig där i Ullared ;-)?

Kramen, vännen!

Vicki sa...

Blev det många fynd på Ullared? Hur gamla är dina barn?

Vicki

tinna sa...

Nu saknar jag ditt svammel!

KRAM!

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in med en varm kram. Såhär på måndagen./Lallis

Sjabbig men chic sa...

Men snälla Widénskan var är du nu då? Tråkigt är vad det är när du inte skriver något. Jag hoppas verkligen att det är bra med dig.

Kram Lisa

Ingela la la sa...

Jag hoppas allt är bra... Saknar ditt svammel.
Kram Ingela

Britt sa...

är du kvar på Ullared eller jobbar du dygnet runt?
börjar bli lite orolig...

Kram britt

Linda sa...

Vilken himla rolig blogg du har!!!!
Så ska de va ;-)
Hoppas att du hittat nåt i shoppingmetropolen! Säkert en hel del, annars åker man ju inte dit... Hi hi hi hi... Jag kaaaaaaaaanske talar av egen erfarenhet oxå...
Kram L

tinna sa...

Hallå??? Vart är du? Saknar så att läsa din blogg!

Sjabbig men chic sa...

Well, Widénskan, vart du än är så önskar jag dig en riktigt skön påsk!

Kram Lisa

Ingela la la sa...

Jag hoppar in här ett slag och önskar dig en GLAD PÅSK!

Kram Ingela

Anonym sa...

Skogsnuvan saknar din blogg. Kom tillbaka snälla!!!!

Vardags-mirakel sa...

Nej nu var det allt för länge sedan du gjorde ett inlägg.Du har väl inte fastnat i en klädgalge på GEKÅS? Hoppas allt är bra med dig, kramisar EVA.

Maria sa...

Var har Widénskan tagit vägen??? Kramisar M

Angelica sa...

Hej! Undrar om du har det bra och om allt är okej, det var ganska längesen nu!

Jag hoppas att du njuter av sommarvärmen och lever livet, men hör gärna av dig så vi slipper vara oroliga söta du! Man inbillar sig ibland det värsta..

Många kramar

Angelica

Carolin Mann. sa...

Älskar mina "bäbisar" :D

/Fastor Carro (som Emil säger)

UllaJohanna sa...

Men HALLÅÅÅÅ!
Var ÄR du???

Saknar dina inlägg, vännen!

Kram!

Monica sa...

Hej !!!
Hoppas allt är okej, med dig......
Det var läääääänge sedan sista inlägget........
Önskar dig en trevlig slut på sommaren och en bra början på hösten........
Kram,
Monica i Rom

Brunkullan sa...

Hooohoooo!`????

Britt sa...

Saknar dig! Vet du att vantarna är på utlottning igen, såg att du har bilden kvar sen sist... ;-)

Stor kram Britt