måndag 29 september 2008

Läkartid bokad och förlåt familjen Mann Ha ha ha

Hej Igen.
Nu sover barnen och jag har tagit mig i kragen och fått bokat en läkartid i morgon för mitt magsår.. Har funderat på att ta upp detta med att jag inte kan sova men tror jag skiter i det.. jag menar det är ju inte så mycket att göra nåt åt, dessutom så skall jag testa krigskuren ikväll.. vem vet den kanske fungerar .. Men lite losec kanske min mage behöver? Hmm.. stressmage , det passar inte riktigt mig, jag är ju TUFF och hård .. orkar hur mycket som helst!.. nästan i alla fall märker jag.

Efter dagis i dag så åkte jag och ungarna och handlade .. så nu har jag tryckt i mig en påse gott och blandat.. som balsam för själen ;-)

Såg en annons i aftonbladet i dag om att man kunde busringa en vän och det gjorde jag, inte bara en utan ... Mamma och Herr & Fru Mann.. jag skrattade så tårarna sprutade.. Herr Mann blev inte lite irriterad.. Önskar att jag kunde ladda upp klippet på det här men får inte riktigt till det *fnissar för mig själv*

Så schemat i morgon är alltså , lämna ungarna på dagis (om Emmelina inte blir sjuk... verkar inte så JUST nu.. ingen feber men är jätte hes.. återstår att se) läkaren och sedan jobb. Efter dagis har jag lovat att vi skall spela spel och käka mellis så bäst att hålla det. Eller som Fia sa till mig..
- Ja nu bestämmer vi så ELEGANT detta mamma, spel siktar vi på i morgon.
Snacka om lillgammal ;-)
Var och käkade lunch i dag med en väninna som har kommit att stå mig nära som jag träffade via nätet faktiskt för kan det vara 3 år sedan?! Tänk vilken grej nätet blivit, ibland undrar jag vad man gjorde innan mobiltelefon och internet kom..
Pratade med varandra inreal kanske..
I dag blir det inget citat utan detta:

DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR ...
Du räknar pärlsockret på var barns bulle så att det ska vara rättvist.
Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta.
Du har bara tid att raka det ena benet.
Du gömmer dig i badrummet för att få vara ifred.
Barnet spyr, och du fångar det i händerna.
Någon annans barn spyr på ett kalas och du fortsätter äta.
Du anser att fingerfärg är en laglig substans.
Du behärskar konsten att servera två olika saker på samma tallrik utan att det är nära varandra.
Ditt barn insisterar att du läser "Totte går på pottan" högt i doktorns väntrum, eller ännu hellre på centralstationen... och du gör det.
Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med att prata om dem och ringer och kollar att det går bra.
Du hoppas att ketchup är en grönsak, då det är det enda ditt barn äter.
Du är emot krigsleksaker, medan ditt barn formar sin smörgås till en pistol.
Du står inte ut med tanken på att din son kommer att få en flickvän.
Du står definitivt inte ut med tanken på att han kommer få en fru.
Du skänker pengar till Cancerfonden i hopp om att ditt barn slipper få det.
Du kommer på dig själv när du gör din mans smörgåsar i roliga former.
Du snabbspolar förbi scenen där jägaren skjuter Bambis mamma.
Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.
Du får ångest av att ditt barn klänger sig fast vid dig när du skolar in det till skolan, och får sen ännu mer ångest när det springer ut ur bilen utan att vända sig om.
Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.
Du hör din egen mors röst komma ur din mun när du säger: "Inte i dina finkläder!"
Du slutar kritisera din mamma om hur hon uppfostrat dig.
Du läser att en femåring i genomsnitt frågar 437 frågor om dagen och blir stolt över att din barn ligger över medel.
Du säger minst en gång om dagen: "Det här med moderskap är ingenting för mig", men vet att det inte finns något i hela världen du skulle byta bort det mot.

Tänkvärt
C

2 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Jisses vad Mannen var förbannad när han kom hem *skrattar gott*
Han idiotförklarade alla företag som kunde hålla på med sånt "skit"... *ler*

Å var det inte för att det var du då jäklar... (Han tycker om dej *ler*)

Försök nu med "Tommy-kuren" å så höres vi imorgon!
Lycka till hos dr!
Kram Mimmi

Brunkullan sa...

Haha..ja den var ju bra!
Kul att du hittade till tävlingen:)
Susanne