lördag 27 september 2008

Jag och pensionärerna


Jag har en egen lite maffia.. där jag är ledare. Jag har tidigare berättat att jag är lite av en kuponghora jajjamensan .. fult ord men så är det.

Har en annan last också och det är Gekås i Ullared .. SHOPPING på högsta nivå! Klocka sex klev jag upp i morse med rödsvullna ögon, gjorde mig en kopp kokkaffe och satte mig i bilen med Nickelback på högsta volym..

- Ullared here i come!

Var där tillsammans med pensionärerna innan de öppnat och fick min stämpel på handen så jag kunde gå in och ut som jag ville om det skulle bli kö, denna stämpel är alltså i dessa tider när julhandeln börjat på Gekås mer värd än en stämpel på sturecompaniet för mig..

Vid nio var det otroligt kö utanför och ja där var jag V.I.P eller ja kanske inte men ändå.

Fick i alla fall handlat det mesta av julklapparna till tjejerna. Ljus , en massa julsaker till Norrland eftersom vi skall fira vår första jul där uppe tillsammans med min släkt. Skall bli otroligt roligt.. Men som dottern säger

- Det måste bli en riktig jul med alla saker som vi har hemma.

Då snackar vi MYCKET saker, jag älskar nämligen julen! Så dags att börja hamstra ..

5 stora kassar senare så lämnade jag Gekås samtidigt som det köade på parkeringen .. stackare .. Phu.

Pratade med mamma på vägen hem, saken är den att vi har bestämt att alla vuxna skall köpa en julklapp för max 150 kr, dessa skall vi sedan blanda och dela ut.. Spännande. Men nu hade min morbror+fru pratat med mamma om en lek, julklappsleken heter den tydligen .. Där man liksom spelade om klapparna så det kunde sluta med att en person fick 5 julklappar och en ingen alls.. Vad är det för JÄVLA IDIOTISK lek???!!! Ingen julklapp??!!! Jag säger bara det att blir jag utan julklapp så kapitulerar jag ! Det hör julen till och man blir ALDRIG för stor för paket. De kan ta den leken och leka den tillsammans med någon annan! Inte med mig i alla fall..

På Tal om julen och en vit jul som vi hoppas på så lägger jag till en bild som jag älskar som jag tog i Vemdalen i vintras.


I kväll har jag och mannen ätit hämtpasta , MUMS! Kollade på Orup och Lenas Show på kanal ett som jag och väninnan sett LIVE i el stockholmo! Den var skitbra!

Nu skall jag umgås med min andra hälft för i morgon åker han till Stockholm på mässa snyft*

Dagens citat:

Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris som du inte kan motstå.
Källa:
Franklin Jones

/ C

4 kommentarer:

Hannoa sa...

Hej!!

Jag var oxå i Ullared i igår!!! Fast chansen att vi skulle springa på varandra var väl inte så stor

Johanna Å

Hannoa sa...

Jag shoppade loss rejält!! Men som vanligt så undrar jag varför jag inte shoppade mer?? Så ska du dit nåt mer innan du kommer upp...

Kort, barnen och scrapping är min terapi. Men målade inte du mkt i skolan??

//Johanna

Hannoa sa...

Nja blir nog ingen fler resa detta år. Är ju några mil... Men du kanske tar beställningar;-)

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Jaha du Du är en norrländska du som hamnat söderöver. Jag har lyckats hanka mig kvar mot alla ods jag.