torsdag 25 september 2008

Hej
I dag har det vart helt fantastiskt väder.. Inte roligt när man satt inne på jobbet men man fick passa på att ta en massa rökpauser.. *ler*
JAG VET!!.. jag SKALL sluta röka , eller det borde jag gjort för 15 år sedan men det har liksom inte blivit rätt tillfälle ännu..

Nån som vill starta en slutarökaklubb? ;-)
Varje gång jag tänker på att det snart är dags så röker jag ännu mera.. Jag VILL verkligen inte, kan ingen komma på en cigarett utan cancerframkallade saker som smakar lika som marlboror light?!-- är beredd att bidra med en peng till framställning.. Jag vet att jag måste , det är dyrt, luktar illa men samtidigt så är det som en vän som alltid finns där.. när man är arg, stressad ja jag menar HUR skall jag kunna ta ett glas rött vin utan att få en cigg.. jo jag vet det är väl bara att "föra glaset till munnen" tänker ni nu.. ni som inte rökt, ni andra fattar .. eller?

Dagen har vart bra i övrigt, förutom att jag är otroligt orolig över en nära väninna till mig som är nära att bränna ut sig, en helt fantastisk människa som är värd allt gott i världen.. och förmodligen därför hon är på väg mot den berömmda väggen , hon vill så mycket och sätter inte en övre gräns för sin vilja och omtänksamhet för andra.. eller en del av det i alla fall.
Får mig att tänka på ett spanskt ordspråk.. om du läser detta du vet vem du är ;-)

"En liten bit i taget och du kommer långt"- Spanskt ordspråk

Men det stämmer så väl. Nog om detta annars får jag skäll ;-)
Dagen på jobbet har vart bra , eller bra o bra jag har ju inte fått gjort så mycket som jag ville men känner att det är okey i all fall.. det andra får jag ta igen på måndag.
Tjejerna hade fotografering på dagis i dag. Emmelina berättade att det var en krokodil som fotograferade dom.. vet inte RIKTIGT om jag tror på det :-D
Felicias hårsvall når ned till rumpan nu trots klippning.. jag vill ha min dotters hår! Avis.
Nu skall jag äta lite godis.. IGEN.. jag vet jag borde sluta med det OCKSÅ....




Dagens citat:

Alla kvinnor vet att ett av de besvärligaste föremålen i ett hem är en man.
Nancy Astor

1 kommentar:

Mamma-Mu sa...

Tjenare bruden!
Jag är gärna med i klubben "sluta röka" eller vänta det gjorde ju jag för typ 13 år sedan *ler ironiskt* Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte att du TÖRS sluta röka... *ler elakt*

Den där spanskan.... Hmmmm.. har väl en liten misstanke om vem det kan handla om... Är du helt säker på att du har tolkat spanskan rätt? Är det inte den som hinner först till väggen som vinner? *skrattar*
Krokodil som fotograf? Inte helt ovanligt va? Oftast brukar det se ut som en skata *moahhhaa*
Duuu ska inte snacka om hårsvall Bruden!!!
Ja ja nog för ikväll!
Försök å sova!
Löv U
Bamse Kram!!!
/Mu