söndag 28 september 2008

Nu har mannen åkt

*snyft*
Blir borta en vecka och det känns redan tomt fast det var bara en timme sedan han åkte. .
Hmm..
vi skall ställa ut på http://skydd.stofair.se/ , gör det varje år och nu var det som sagt dags igen.. Har vart en del resande nu för honom vilket är på gott och ont.
På Ont för att man längtar så innibomben och på gott för att längta är inte så dumt det heller. Med andra ord en dubbel känsla.

I dag skall vi promenera bort på Loppisen som ligger en bit bortanför oss. De är helt galna, de har ju inte vett att ta betalt för sakerna , dessutom prutar de på sina egna priser innan man ens öppnat munnen ;-)

I morse satt tjejerna inne på lekrummet och jag hörde en helt underbar konversation.
- Vet du vad Lina (F)
- Nä (E)
- Jag älskar dig mest av allt (F)
- Jag älskar dig också syster, du är bara MIN Syster (E)
- Ja (F)

Det värmer ett mammahjärta att höra.
Nu har kattungarna i huset börjat att öppna ögonen så smått så snart blir det full fart, jag tror att jag vart bondmora i mitt tidigare liv.. Jag trivs så bra på landet och älskar att vara hemma och pyssla.. Så jag tror det , fastän jag tjurar på jobbet och envisas med att jag var riddare i tidigare liv .. kan man vara både och.. en Bondmor med svärd och cape?
Tåls att fundera på
/C

1 kommentar:

Mamma-Mu sa...

Men Vännen då!
Jag förstår att du har det tufft men bota det med Loppisen du.. *ler*
Skulle ha varit iväg på auktion idag men känner att det blir för stressigt... Ska på Sängjätten å hämta sängen å så på stan för att kolla på krukor...
Å jag känner att "stresståligheten" är lika med noll just nu... Så då får man lära sej att kompromissa... Idag var det auktionen som åkte.
Nästa söndag ska vi på husvisning... *ler*

Kram kram