fredag 26 september 2008

GÄSP



Oj oj oj vilken dag det har varit.. Kunde inte somna förrän klockan 04:30 i morse av diverse anledningar som igentligen inte rör mig utan två av mina närmsta vänner.. men nu verkar det som om det kommer att lösa sig för dem vilket känns underbart.. Kanske kan jag släppa det nu. Jag har en förmåga att gå in i allt så djupt vilket gör att jag mår nästan lika dåligt som de inblandade.. jag kanske skulle blivit skådis eller nåt.


I dag kom jag in i lekrummet och gissa vad jag hittade där.. Så fantastiskt två tjejer som stod och ritade vid bordet det som var mindre fantastiskt vad att den lilla ritade i gästboken som vi hade utlagd på vårt bröllop!!!!! Ja vad skall man göra.. ingen ide att börja skälla för hur tusan skall hon veta att den här vita boken med blommor på med ritvänliga papper i inte är till för att göra konstverk i?
*suck, suck dubbelsuck*
Annars har vi inte gjort mycket i dag .. efter en tillsägelse från M så la jag mig på soffan och slumrade till lite medans barnen lekte inte nudda golv.. Kände mig som en helt ny människa efteråt.. De som säger att man inte kan sova igen förlorad sömn vet inte vad de snackar om. Just precis på pricken nu så äter tjejerna middag i .. håll i er nu... TV-RUMMET.. tyckte att i dag fick de lyxa till det och önska middag .. det blev delikatessköttbullar och pommes.. så nu äts det för fullt men vinglas fyllda till kanten med mjölk och inte en droppe spilld so far .. *ta i trä*
Man får töja på regler ibland.. regler är till för att brytas eller hur var det man sa när man var tonåring?

I dag hade jag en konversation med min stora dotter som är värd att skriva ned.
- Mamma vad skall det bli för väder i morgon (F)
- Vänta skall jag kolla i tidningen .. Bläddrar.. Det står att det skall bli fint väder faktiskt, bra va? (jag)
- Är det gud som har skrivit det eller? (F)
- Nej det är det inte, det är en metrolog (jag)
- Det är alltså inte gud mamma, har han sagt till dom att skriva det då? (F)
- Nej det ser dom på annat sätt (jag)
- Jaja.. visst mamma.. tror du på allt som står i tidningen eller? (F)

Ja det kan man fråga sig, tror jag på allt som står i tidningen? *skratt*
Måste säga att hon har ett sunt förhållande till metrologer.

I kväll skall jag och kärleken äta räkor och ta ett glas vin , mysa lite tillsammans. I dag är det en tv-fri kväll tillsammans efter barnen lagt sig. Vi brukar roa oss med att ha det ibland. Är ju så viktigt att bara sitta och prata och se varandra i ögonen i bland.. och det är så.. Jag älskar honom lika mycket som på vår bröllopsdag denna mannen, han är helt fantastisk och jävligt jobbig ibland också men ;-) Men på det stora hela en helt underbar man som verkligen är score 10! .. Även fast jag vet att jag är dålig på att säga det.. i know .. borde säga det mycket mycket mera.. men övar för fullt. Jag är lite seg i starten bara :-D

Dagens citat som kunde vart skrivet av mig ;-)

När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på. Källa: Nalle Puh

1 kommentar:

Mamma-Mu sa...

Kommentaren från F var absolut värd att dokumentera! Guld värd! *ler stort*
Har varit ute i det underbara höst/kvälls vädret med Doris...
Gått 5 km på under timmen... De ru :)
Duukkktiiiggaaa Jaaaaag *skrattar*
Nej på vinaren som ligger i stället bara...
Hörs imorgon vännen å sov gott i natt!!!!
Kram Mamma-Mu