söndag 28 september 2008

Funderingar ...

Ja här sitter man med en 88-an i handen och kollar ensam mamma söker .. ENSAM! saknar mannen.. Det finns ingen jag kan bli så heligt förbannad på men det finns inte heller någon som jag kan sakna så mycket..

Vad har hänt i dag då?.. Jo som sagt , vi var bort på loppisen , hittade en lampa för 40 spänn och ett jätte fint silverfat med stenar på som jag skall ha blockljus på så jag spenderade hela 60 :-.
Annars så har jag plockat hemma lite, barnen har lekt ute så det har faktiskt vart en bra dag.

Alltså detta med "ensam mamma söker" det är ju ett jätte roligt program att titta på men vad är det för människor som söker till ett sånt program, jag menar sätt ut en kontaktannons.. det måste ju ligga mycket i att man vill synas på TV? Eller?.. Nä jag kan ha fel men tycker att det borde kännas konstigt att dejta en man med halva Sverige som publik.. eller? Ja ja jag fortsätter att titta i alla fall samtidigt som jag stoppar i mig en massa onyttigt.
I dag slog det mig att jag måste sluta röka snart jag bara MÅSTE.. men jag VILL inte , snacka om jobbig situation.. Kan de inte göra ett program om mig, typ Kanal 5.. "tvåbarnsmorsa slutar röka" Jag vore ett fall för Anna Skipper på många sätt.. ha ha hon skulle gå i taket. Hur kan man som en annan vara så noga med vad barnen stoppar i sig och göra precis tvärtemot själv.. Det går inte en dag utan att jag äter godis och dricker Cola.. inte en dag utan kakor, inte en dag utan 10 koppar kaffe.. Är det nyttigt för kroppen tro? ... Dessutom så där en 10 cigg på det.. *funderar* Jag misshandlar verkligen min kropp.. *skäms*
Jag skall ta tag i det.. En annan dag..
I bland kommer en tanke till mig "som ett stort godståg" (som min vän M skulle sagt)
Jag är Jävligt duktig på att tala om för andra hur dom skall sköta sig, ta hand om sig men jag är jäkligt dålig på att göra det själv... Märkligt..


Dagens Citat
"Livet ska INTE vara en resa ner mot graven med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan snarare en sladdning in från sidan, med chokladkakan i en hand och vinet i den andra, med en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker "WOOHOOO, vilken jävla åktur
"Okänd"

3 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

"M" skriver så här: Jag tycker att du gör ett bra jobb i vardagen oavsett vad du stoppar i kroppen eller inte!
Jag vet att du vet att jag vet hur svårt å kämpigt vi har det som har män som jobbar jobbar jobbar... Så skit i vad som är nyttigt å bra för dej! Du är en bra mamma, vän, fru, osv... *ler* (vill inte gå in på alla detaljer...)
Nöj dej med det för nu!

Löv U
/M

Anonym sa...

Skogsnuvan säger. Jag har också sett ensamstående mamma söker... och tycker att det är jätttuffa tjejer som vågar ställa upp på det där men samtidigt är dom ju så snygga så jag tycker att dom skulle få killar efter sig utan tv-program. Hu så hemskt att stå där och välja ut nån av så många. Tur man slipper.

Widénskan sa...

Det är sant.. vad många man skulle ha att välja mellan..
*funderar*
så sant så sant
Tänkte inte på det...

;-)