onsdag 24 september 2008

Sto, Valack och Märr


Ännu en dag har passerat..

Lilla tjejen har helt plötsligt börjat att gå på toaletten vilket är jätte skönt och samtidigt så börjar jag förstå att hon är snart stor tjej hon med..

Det var inte länge sedan man bara väntade på att hon skulle bli större men nu vill man backa.. det kallas scitzofreni eller? .. Skulle aldrig i mitt liv vilja ha fler barn för det skulle jag aldrig orka dessutom är jag alldeles för bekväm med den egentid jag har vilket inte är mycket.. Att börja om är helt främmande det skulle dessutom sluta i skillsmässa innan ungen klämts ut efter som min man är en valack.. en väldigt stilig sådan dock.. Missförstå mig rätt , det är HANS barn men efter dessa två så bestämde vi att det fick räcka och varför skall det vara en kvinnas last att skydda sig mot eventuella graviditeter.. Det hade jag gjort i 15 år så nu fick det vara hans tur . Tror inte det är bra att proppa i kroppen en massa hormoner , den åsikten delade han också så sagt och gjort *klipp klipp* VALACK.

Och jag då... nåt sto är jag inte längre eftersom jag fått föl så ja jag är en Märr.. MÄRR?! herre gud det lät gammalt.. Jag är mycket väl medveten om att jag är inne i en liten ålderskris. Jag känner mig inte gammal men har förstått att jag heller inte är någon ungdom eller hett byte längre.. eller hett byte hur fasiken lät det .. det är väl inte så att jag någonsin varit det *asg* men men en och annan fanns det väl som ville .. Snarare en medelmåtta men numer en mindre eftertraktad medelmåtta.. men o andra sidan med den mest fantastiska familj och vänner som jag älskar överallt annat.. synd bara att det är så långt till vissa.... VAD GÖR NI UPPE I NORR??!!


I dag har jag köpt en ny mobil igen..

Köpgalen är jag nytt nytt nytt skall det vara.. Näre skämt o sido.. abonemanget var på G att löpa ut så det var dags att byta.

en riktig snygging valde jag som jag kanske inte helt förstår mig på ännu men efter att M ringde så fick jag i alla fall lära mig att svara ;-)
Visst var den snygg?
Nu kommer min man med mackor och smågodis.. Han vet hur man skall tas.. eller vad har han för planer för ikväll tro.. Hmm.. mig lurar han inte
Dagens citat:
Mitt förhållande till det vackra franska språket är ungefär som förhållandet till min hustru. Jag känner dem, jag älskar dem, men jag behärskar dem inte.
Källa:
Karl Blessing



Inga kommentarer: