onsdag 7 oktober 2009

En hel jäkla musarmé


I dag har som sagt hantverkarna vart här..
Ja vad skall man säga, Toaletten har en vattenläcka.. sååå HELLO FLÄKT!! I två månader skall det stå en fläkt där inne, de har slitit upp hela golvet.
Fördelen är att vi får ett helt nytt badrum här i stugan och kan även passa på att installera en dusch när vi ändå håller på.. Nu duschar vi inte alls.. ;-) Jorå men nu får vi gå ned i min brors hus.
MEN.. jag är otroligt rädd för möss och nu när de tagit upp golvet så har jag fått för mig att de kommer att ha värsta discot där inne.. *ryser* .
Min man har väldigt roligt åt att jag har reglat dörren från utsidan in till toaletten.. Ja ja låt han skratta.. Han kommer tacka mig den dagen det står en hel jäkla musarmé där inne och hoppar mot dörren.. "left, left ..left, right left.. left left right left..osv..
Vem räddade familjen då .. ?! Jo JAG.. fröken superherowidén! Hah!
Efter att hantverkarna satt i gång i dag så drog jag och mannen till Sundsvall för Ikea & Mio.. Köpte lite smått och gott det bästa i dag var nya bänkskivor till köket.. Finnemang! I morgon skall jag plocka fram kameran men i dag är jag alldeles för trött för det. Jag har dock ett kort och det är på en stringhylla som jag hittade ute i vårt stall på gården.. Den fick komma upp på väggen i köket. Det sköna med ett sommarställe är att man liksom kan inreda det lite ful-fint om ni fattar.. Det behöver inte vara så perfekt överallt. (bilden är lite mörk men går o se lite iaf.)
NU skall jag titta in hos er.

Kram på er!

7 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Åhhh vad jag vill komma ut till er nu.... Vill oxå vara med, liksom!!!!
Tyckte att dom vita skåpen i köket gjorde ett jätte lyft hur ska det då bli med nya bänkskivor???

Faan vad du är bra!!!!

Love U a lot!!!!!!

tinna sa...

Råttgift kanske? Eller åtminstone ladda med massa fällor där inne...

Graadskan sa...

Nähä, så det var inte du... Den som ringde var nämligen spekulant på ert hus, då det var till salu för några år sedan. Det var nog någon som inte köpte det, med andra ord.

Vi bor i Älvsåker, öster om Anneberg. På landet, men ändå inte alls ödsligt. Vi har grannar på båda sidorna och det ligger många hus på vägen. Vi trivs superbra!
Har bott här i snart sex år i ett hus som vi byggt själva, bokstavligen! Puh! Mycket jobb, men så roligt!

Ha det gott tills vi hörs igen!
Kram Camilla

Herrmann sa...

ÄNTLIGEN!!!!

Sjabbig men chic sa...

Ja, nu vill jag allt se lite bilder sörru!;)

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Råttfällor är inte dumt.
Annars låter det som att ni har det härligt där uppe. Med fix både högt och lågt.
Kram:)

UllaJohanna sa...

Glöm inte att plåta musarmén ;-)!

Men såna där stringhyllor är vansinnigt praktiska... Hänger ett par härute i stallet... Hmmm, undrar om dom inte vill bli räddade och bo inne i huset istället?! Visserligen är det inte "mina" hyllor, men jag betalar ju hyra för stallet också och då antar jag att hyllorna ingår i hyran... Eller??? Jo, jag tar in dom!!! Tack för tipset :-)!!!

Kramen!!!