tisdag 6 oktober 2009

Hantverkare..

Snön verkligen öser ner här uppe i Norr till barnens förtjusning.
Den här årstiden är det skönt att vara här uppe.. Göteborg har otroligt många fördelar med vintern är riktigt pissigt i ordets rätta bemärkelse..
Det regnar ju på tvären, skönt att den inte är så lång dock.

I dag har vi lastat in alla utemöbler och jag och barnen har samlat rönnbär som vi sedan skall göra halsband av. I morgon klockan 07,00 kommer det hantverkare hit till oss i stugan.. 07,00??!!! .. på vår semester.. Kul askul! Fattar inte varför de måste komma så tidigt.. för mig är det tex. väldigt stor skillnad på 07,00 och 07,30.. Men men man får se det positiva.. äntligen skall vi få göra iordning toaletten .. härligt! I dag har jag möblerat om och då slog det mig att jag verkligen inte lagt ut några bilder från Norrland (innifrån) skall försöka ordna det.. Knäppa lite bilder. Men ni får ha överseende med att sommarnöjet är sk. "under uppbyggnad" invändigt ;-)

Däremot lägger jag upp en bild sedan i somras från Jamtli på vår äldsta tös.. Jag fullkomligt älskar den här bilden.. Jag vet inte varför (mer än att det är världens bästa 5-åring på den) men den är en av mina top5-favvosar på barnen.. Jag skulle kunna betala för att få veta vad hon tänker på .. ;-)

I kväll är det desperata husfruar = Helig tid :-)
Ha en superkväll!
Ma Råkes
/C

12 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

JA! Jag vill se bilder!
Underbar bild från Jamtli. Tänk att där har jag minsann jobbat.

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Hey Baby!

Har helt missat att du har kört igång igen...

förklara detta för mej... Varför hörs vi inte när du är uppe?
När du är hemma i "Götet" pratar vi varje dag men nu när du är "nära" hörs vi nästan inget...
Hmm... Saknar dej!

Kramen!

Britt sa...

Ja, lite bilder får du allt visa oss, vi är riktigt nyfikna... ;-)
Kram Britt

tinna sa...

Skönt att hantverkarna kommer iaf, har varit med om att man fått vänta i evigheter...

Jättefint kort!

UllaJohanna sa...

Hon ser verkligen fundersam ut, 5-åringen! En jättefin bild!!!

Upp klockan sju - på semestern... Nja, sådär roligt... Men å andra sidan får du väl vara glad att du får hantverkare att komma överhuvudtaget. Kan vara knepigt det!

Kram och var rädd om sig!!!

Bloggullet sa...

Så fantastiskt att du bloggar igen, så glad jag blir.
Jag har haft dig i min bloggföljarlista hela tiden och kollat om du uppdaterat. Och så helt plötsligt är du tillbaka.;o)

Tänk att ni har snö där uppe.
Kram

Graadskan sa...

Hej!

Så trevligt att du sladdade in hos mig, så att jag hittade hit till dig! Att du dessutom är Kungsbackabo är ju toppen!
Vet du? Jag tror att vi talats vid i telefon en gång. Jag jobbar nämligen på kommunen och du ringde och undrade angående cykelväg längs Göteborgsvägen - inte sant?
Tycker jag känner igen huset nämligen...

Vi är ett gäng Kungsbackabor som bloggar. Vi borde ha en lokal träff snart!

Ha det gott!
Kram Camilla

Graadskan sa...

Hej!

Så trevligt att du sladdade in hos mig, så att jag hittade hit till dig! Att du dessutom är Kungsbackabo är ju toppen!
Vet du? Jag tror att vi talats vid i telefon en gång. Jag jobbar nämligen på kommunen och du ringde och undrade angående cykelväg längs Göteborgsvägen - inte sant?
Tycker jag känner igen huset nämligen...

Vi är ett gäng Kungsbackabor som bloggar. Vi borde ha en lokal träff snart!

Ha det gott!
Kram Camilla

Anonym sa...

Skogsnuvan: Grattis till dig. Jag har försökt få nån att laga min toalett i 2 år nu och dom lovar och lovar och det händer ingenting. Jag har försökt att få någon att sätta upp min nedrasade takstege och man lovar och lovar och det händer inte ett dugg. Hantverkare är ett släkte för sig och lyckas du få dit någon kl 7 i denna dag i detta år är du verkligen att gratulera

♥ Fyra årstider sa...

Vilken söt liten tjej du har.
Kram Lotta

Angelica sa...

Hej hopp! oligt att du är tillbaka igen!!! Undrade lite vad som hänt... Härligt det låter att ni har hft så mycket snö redan! Här nere skiner solen och det är 32 grader varmt, lite kontrast :D

Hoppas att du får en ljuvlig onsdag!

Kram

Angelica

Anonym sa...

De desperata husfruarna är hur underhållande som helst. Både jag och mannen sitter som klistrade framför rutan ha, ha...
Jag bor i Kungsbacka och det gör du också eller? Såg på Graadskans kommentarer och blev naturligtvis lite nyfiken ;o)

Kram Anna