söndag 25 oktober 2009

Loppis är Poppis









Hejsan Tjena Hallå!
Hoppas att ni haft en superbra dag! Det har vi haft, började med Fika ute på Café. Inget slår en dubbel cappucino och en stor fralla.. Yammi!
Sedan var vi iväg på loppis där jag fyndade ett bord .. Jag älskar ju det lantligt vita samtidigt som jag inte bara vill att det skall vara vitt utan bryter gärna av med nåt mörkare.
Till vår stora "hall" har jag vart påväg efter ett bord länge men inte hittat nåt. Mannen har blivit .. ja jag skulle vilja säga lite smått irriterad på mig när inget bord vart gott nog åt Widénskan. Vi har testat allt från Ikea till Engelska möbelhuset.. Men det är så med många av oss kvinnor tror jag att när vi har bestämt oss för nåt ja då ser man det liksom framför sig, det går inte med nåt andrahandval .. ;-) Men nu i dag hittade jag mitt bord.. på loppis.. 100:- tog dom för det ... FYND kallar Widénskan det .
Jag tycker om att vistas ute i vår hall .. Sätter mig gärna där med en kopp te och bara ÄR.. eller en bok då..
Soffgruppen är från Ikea.. "sideborden" är ommålade loppisfynd och i fotöljen så ligger en pläd och kudde från Par Courrier .
Fick frågan från Tinnaninna om recept på Ernst kanelkakor.. I fix! Lägger ut det i dag eller in the morning på bloggen.
Nu skall jag börja packa.. snart bär det iväg till Norrland igen för att smälla upp butiken i den nya lokalen, hinner ju knappt hem o vända.. men det skall bli mysigt att få lite kyla.
Kramar
C




2 kommentarer:

Bloggullet sa...

Så fint du har det, inrett med omsorg och tanke.

Jag gillar också vitt och även mörkt trä, jag har inte odlat någon genuin stil ännu. Det blir lite mer huller om buller.;o)

Ha det så kul i Norrland och ta det lugnt.
Kram

Vardags-mirakel sa...

Superfint hemma i din hall! Ser så hemtrevligt och inbjudande ut, verkligen ett fynd med bordet. Ha det bra, kram Eva.