lördag 24 oktober 2009

Mes-Ernst



Skall precis sätta mig ner på mitt favvoställe i huset, nämligen biblioteket.. här tänder jag gärna några ljus och sätter mig ner och läser en bok..
Det så så rogivade på nåt vänster.
I dag har vi haft en bakdag , jag och barnen. Bakat Kärleksmums, syltgrottor och kanelhjärtan.. MUMS!
Kanelisarna var faktiskt efter MES-Ernst som jag kallar honom, jag kan inte rå för det , kan verkligen inte med karl.. ÄNDÅ går jag och köper hans bok. "jul med Ernst".. ja vad säger man? I bland har jag inte alla flingor i paketet. Vet nu vad det värsta var? Jo att boken var rätt mysig.. Konstigt.. MEN jag tycker fortfarande inte om han, så de så! Kakorna blev dock riktigt smarriga!
I går hade vi goda vänner hemma på middag. Det var full fart på alla barn och många hjärtliga skratt.. Härliga tider! Det är så skönt med vänner där man får vara som man blev.. Fattar ni vad jag yrar om? Jag kom på den tanken för några veckor sedan.. Jag har valt mina vänner färdigt nu.. eller valt o valt, ni fattar.. Det är slut på det där att man skall träffas bara för att. Jag vill ha utbyte.. Vänner som finns där och som tar en i kragen när man inte har rätt eller beter sig rätt.. Inte bara Jamsar med..
Sen hoppas jag att det kommer ett par till på vägen så klart men jag är ändå otroligt lycklig över mina nära vänner!
Nu skall jag sätta mig med min bok som jag började på i går .. bara titeln gör att jag vet att jag kommer att gilla den.
"en liten hattaffär på hörnet"
Ha en underbar Lördagkväll
KRAMAR
C

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha...jag måste hålla med. Får inte grepp om den där Ernst. Vi brukar skoja med vår granne. Han sätter upp väggar, bygger altan, målar och gör kanelbullar mitt i alltihopa eller varför inte nybakat bröd. Han é helt underbar! Våran egen smyg Ernst.
Det låter som ni haft en helmysig dag och vad härligt att du läser så mkt. Jag har liksom ingen ro till det. Ha en fortsatt go helg!

Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Nu är du ute på tunn is Widénskan. Kommer ihåg i fjol när någon stackars bloggerska skrev att hon hade svårt för Ernst. Herregud, det blev nästan upplopp. Det var ungefär som om hon skulle ha rånat hjälpsändningar till behövande.
Ja, ja, nu är du varnad. Själv törs jag inte knysta vad jag tänker. Jag är en feg jäkel. En medlöperska. En som vänder kappan efter vinden.;) Nej, jag ska blogghora i december och försäkra att jag älskar Ernst.
Och precis så där ska man välja sina vänner.

Kram och kram Lisa

Britt sa...

Det där med vänner är jätteviktigt, Håller med dig om att umgås utan utbyte är skittråkigt och känns som om man bara förspiller tid...

Att bara kunna var sig själv fullt ut. Jätteviktigt, livet är alldeles för kort för att springa runt och vara ytlig.

Tack för din fina kommentar hos mig, det värmde och jag blir glad i hela själen.
Du är så duktig på att ge beröm! Vi borde alla ta till oss detta och bli så bra som du är...

Kram Britt

Brunkullan sa...

Hihi...jag gillar Ernst...törs jag säga det? Speciellt när han går barfota och känner känslan eller vad han nu gör;)
Och.
Boken har jag också köpt av någon stackare som sålde jultidningar i området. Tycker som du att den innehåller rätt mycket skoj.

Kanske ska provbaka när vi blir helt friska. Hostan från helvetet förföljer oss än....

Och lyckliga du som har ett bibliotek!
Susanne

Anonym sa...

Skogsnuvan: Ernst är jag lite så dår si och så där så. Vet inte riktigt. Han har bra ideer och ibland blir det jättefint men ibland är han så töntig så man nästan skäms

tinna sa...

Går det att få det där receptet utan att köpa boken tro? Är inte sugen på att utsätta mig för en hel bok med Ernst...

Sånna vänner är verkligen superviktigt att ha! Jag har förmånen att ha funnit en ny vän som vuxen, en sån som jag kan ringa mitt i natten om det behövs, hon är guld värd!

UllaJohanna sa...

Vänner betyder väldigt mycket!!! Har fått en hel del vänner här i bloggvärlden (något jag inte trodde när jag började med detta), och nog finns det ett par riktiga bästisar som man verkligen kan vara sig själv med! Det är värt guld med såna människor!!!

Vem har skrivit boken du läser? Titeln låter verkligen mysig!

Kramen och ha en fin söndagskväll!