söndag 4 oktober 2009

K-ordet





Hej på er!

I dag har vi haft en jätte mysig dag. Det har kommit ganska mycket snö här i Norrland så det har gjorts snögubbar och lyktor för fulla muggar .
Lyckliga barn. Sedan har det bakats kanelbullar eftersom det tydligen är en sån dag i dag. Till middag så fixade barnen och mannen grönsakssopa (hemmagjord så klart). Mums. I kväll skall jag ta mig ett glas rött vin tillsammans med släkten och till det, jämtländska ostar så klart.

En sak som jag förundras över efter att ha suttit och läst diverse bilagor och kvinnotidningar är att K-ordet har blivit så accepterat.. Alltså jag blir generad bara jag tänker på det eller läser det .. jag menar alltså Knu**a ja ni fattar.. helt plötsligt säger man det vitt och brett.
- Knu**a mera för ett bättre äktenskap osv osv. Jag kan inte ens uttala ordet och tro mig.. jag är INTE bryd , inte alls.. jag kan tom. vara lite väl openminded .
Men just det ordet.. jag kan bara inte!! Är det bara jag som inte gillar det.. ? Vad som helst utom det ordet! Gah!

Jag har fått frågor ang. orden som jag är med i .. Ja det kom sig så att jag kom in i den med hjälp av en bekant, på den vägen är det. Nu är jag officiellt invald i denna och vad den går ut på … Njaaa.. asså jag är ledsen att säga det , men jag kan faktiskt inte gå in närmare på det. Personlig utvecklig är en del, gemenskap.. ja.. en skyddad verkstad för inbördes beundran helt enkelt.. ha ha bara skojar, förlåt. Men jag kan inte säga vad det är mer än att det är en gammal orden som funnits länge och en av de få som tillåter kvinnor.. Jätte intressant och roligt naturligtvis.. Ganska ny är jag om man ser till många andra som är med och det finns alla typer av människor.. men gemensamt är nog att samtliga som är med är starka personligheter och ett jäklaranamma .
Nu blir det lite vin som sagt och svida om till mjukisbrallorna, sen fram med ostar så de får gotta till sig lite..
På återskrivande.
/ Hemliga Christine



6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilka tidningar läser du? Hade inte en aning om att det var så accepterat men där ser man. Kanske man ska börja säga det i fikarummet nu då. Hur ofta k....ar du då? Ungefär som: fint väder idag. En liten isbrytare helt enkelt.,)

Kram Lisa

Brunkullan sa...

Beror nog på vilka man är med;) Men visst, lite svårt är det nog att använda.
Generations skiftning kanske? Ungefär som att det blir mer och mer accepterat att svära. Förr var det ju otänkbart i TV o radio tex..nu tänker man knappt på det.

På sätt och vis vore det skönt att bli av med laddningen i ordet. Att det blir som vilket som helst alltså:)

Susanne

Brunkullan sa...

Och här är fortfarande ingen snö...:( Hade ju sett fram emot det idag.
Susanne

Sjabbig men chic sa...

Halloj!
Textilen ligger i Krokomsporten. Kransen var inte uppackad än så jag frågade efter den.
Nu väntar jobbet. Ha en fin dag!

Kram Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Jo jag stutsar till när det ordet dyker upp. Det finns ju så många finare att ta till.
Jisses tänk att ni redan kan göra snögubbar och lyktor. själv har jag precis fattat att det är höst.
Kramar marie:)

UllaJohanna sa...

Men så roligt att du är tillbaka!!!

Håller med dig om "det där ordet". Det finns ju ord som är, tja, liksom, finare (?)...
Hoppar också till lite när jag hör det.
Fast jag är väl så pass gammal att jag kan skylla på åldern ;-)?!

Kramen!!!