söndag 18 oktober 2009

Köpstopp.... eller?


Alltså.. jag borde ge mig själv ett sånt köpfritt år, såg om det på TV-n i morse. De var verkligen jätte jätte duktiga som pallade att inte handla saker på ett helt år. Tanken slog mig då att kanske man borde testa?
Men först vill jag bara visa dessa bedårande ungsformas från Broarne jag har blivit fullkomligt förälskade i dom.. Billiga var dom med. Jag blir glad av att bara tänka på att servera potatisgratängen på middagen i varsin prickig liten skål.. bara det lättar ju upp vilken tryckt stämmning som helst..
Tillbaka till detta med köpstopp.. vad tror ni? Skulle ni fixa det. Efter att ha rannsakat mig själv så kommer jag fram till att det skulle jag nog inte göra.. Då skulle det i mitt fall också resultera i ett års husarrest.. Det kan väl ändå inte vara nyttigt för själen?
nä jag får allt ta och suga på den karamellen.. nu kommer snart julen och jag menar då GÅR det ju bara inte, jag har ju för sjuttsingen två barn att tänka på. Sen kommer mellandagsrean och ja då sparar man ju in till övriga året så att säga *harklar mig* . Sen ja sen.. då kommer ju Påsk, skall man inte få ha fina påskägg dårå? Födelsedagar.. ja barnen skall ju på kalas..
- Nej tyvärr ni får inget paket av mig, min mamma har köpstopp i ett år men ro hit tårtan..
För att inte tala om midsommar och nyår.. Nä jag vet inte, det där med köpstopp .. jag väntar med det. Är lite mycket nu..
Nu skall jag fortsätta att sätta upp gardiner i biblioteket.. riktigt skönt att vara hemma faktiskt. Sen blir det badet och en bok.
Må gott
Kramar
C


7 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Köpstopp var väl att ta i. Men visst känns det ibland som om man borde minska ner handlandet. Som om huset fylls med prylar och den fria ytan minskar!

Jessica sa...

Köpstopp? Icke!!
Herregud vad trist det skulle bli...
Kan sträcka mig till att köpa mindre prylar.

Visst är det skönt att komma hem igen när man varit borta ett tag. Då infinner sig alltid lusten att fixa och göra om lite!

Ha en härlig vecka,
kram
Jessica

Sjabbig men chic sa...

Ett år! Det är ju en evighet. men jag tycker att det är en bra idé. man kanske kan ta typ en vecka varje månad? Låter inte det bra? Det tycker jag.
Jättefina formar. En i varje färg.;)

Kramis Lisa

skogsnuvan sa...

Skogsnuvan: Eftersom jag lever efter mottot: Det jag kan leva utan ska jag inte köpa" så skulle jag nog klara det om det inte gällde mat förstås. Nu har jag ju en hel loppis att plocka precenter ur om det skulle knipa så jag kan ju fuska lite. Men formarna var jättsnygga.

Mamma-Mu sa...

*Moahhaaa* Köpstopp.... Jo just det skulle vara snyggt... *ler*
Med tanke på hur generös du är som person skulle det absolut inte fungera, å för det andra har du på tok för nära till Ullared...
Å har du sett att det kommer en tv-serie/dokumentär om Ullared???

Blev så fel i fredags innan ni åkte hem i lördags.. Vet inte vad som hände men dagen bara sa (bokstavligen talat) swichh ba... Skit trist så nu har jag banne mej bestämt mej för att boka resa ner till dej eller till el Stockholmo... Nu jävlar ska det bli av!!!!!!!!! Promise!!!!!

Kram till dej "lillan"
/Mu

Bloggullet sa...

Jag har funderat på köpstopp jag med, har börjat lite när det gäller kläder. Ändå blir ju tillvaron tråkig om man inte får shoppa.

Antagligen får jag flytta ut själv när sakerna tagit över helt här hemma.;o)
Kram

Brunkullan sa...

Så fina formar! Jag kan tänka mig ett par sådana:)
Köpstopp försökte jag mig på.
Det höll i två veckor....

Men någon gång ska jag pröva igen:)
Susanne