torsdag 8 oktober 2009

Renovering i Norrland







FÖRE
Go kväll!

Hoppas att allt är bra med er.
Jag är fullständigt slut.. har renoverat i köket hela dagen.
Jag har lovat att visa lite bilder. Så här såg det ut innan jag satte igång.. Dessutom var det grön spånskiva bakom spisen.. Fy! Dörrarna var jaaa. Vad kan man säga fruktansvärda.. De var träfärgade.. som nån tejp som var limmad på.. under detta var det flera olika lager färg. Min mormor som hade detta huset innan ÄLSKADE nämligen att måla. Hon gjorde nästan alltid på samma sätt. Nämligen.. tog alla färgslattar som var över runt omkring och blandade ihop dom och *fanfar*.. så hade hon vad hon tyckte en finfin färg.. Ja ni fattar ju själva…
Så köket är vad jag lagt min energi på i dag. Alla luckor är målade och bakom diskbänk sitter det en tapet som jag gillade massa, kommer från designvaruhuset RUSTA. Bänkskivorna är från Bahaus. Har några lådor kvar att måla och det skall på med nya knoppar överallt men sen så..
Nu sover barnen efter en kväll full med sällskapsspel och jag skall krypa ner i ett varmt bad med ett glas rödvin.
Jag kommer med mer bilder från vårt sommarnöje så klart .. ge mig bara lite tid.. *ler*
Må gott! Kramen Christine

Efter

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Toppen! Det går att göra mycket genom att bara klatcha på lite färg:)
Kanske ska jag ta itu med köksdelen i stugan också. Vill egentligen riva ur allt, men det finns inte riktigt ork och resurser till det just nu. Men en LITEN makeover kanske:)

Susanne

Sjabbig men chic sa...

Vilken skillnad! och du jag gillar också den där tapeten massa.
Jag gillar även den där smörbyttan. En sån har mamma och pappa och jag har försökt hitta en likadan på auktion utan att lyckas än. Du vet, mamma är generös men hon gillar också sin smörbytta.;)

Kram Lisa

Anonym sa...

Skogsnuvan: Snyggt blev det verkligen. Vilket jobb du gjort. Känner lite med henne som blandar gamla slattar och målar med. Jag är lite sån själv. Ibland blir det bra men ibland inte.