måndag 3 november 2008

Elsas hem och Herr pinneman




























Hej på er!
I dag var jag på jobbet tidigt, eftersom den lilla inte är riktigt kry ännu så får jag och mannen turas om att jobba.. Så är det att ha eget ..
Nu är hon feberfri i alla fall vilket känns bra men får stanna hemma ett par dagar till.. Fit for fight skall hon vara innan jag lämnar henne på dagis igen. Stortjejen stannar också hemma .. Vi har precis läst boken "Herr pinnemans äventyr" som kom via bokklubben i dag.. en helt underbar bok om en liten pinnes äventyr.. den är på rim hela boken och det brukar jag inte gilla.. men denna! Åh vilken mysig bok och de satt som klistrade.. två gånger fick jag läsa den.
Det kallar jag bra betyg.
Kikade in på www.elsashem.se i går och hittade guldklimparna ovan till julen.. titta bara på de mysiga änglarna.. de skulle jag ha framme året om.. De hade verkligen massa mysiga julsaker..
in och TITTA.. men köp inte änglarna är ni snälla för de vill jag ha men måste vänta till ny månad ;-)
Nu skall jag ta mig för att vika tvätt.. bland det tråkigaste som finns.. FÖRUTOM att plocka UR diskmaskinen.. in går bra men ur.. Fy bubblan vad tråkigt!
På Återskrivande
/ C

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Mums sprillans nytt inlägg. Klart ungarna ska vara hemma tills dom är helt friska.Vågar knappt titta in i flera butiker. Men jag väntar på ett par skridskor i zink och 2 greengate handdukar i rödrandigt just ifrån Elsas hem som jag råkade klicka till mig någon gång under helgen.
Visst får du länka till mig.
Kram Marie

Anonym sa...

Oj så fina grejer:)
Man BLIR lie köpgalen till och från. Fast mest till. . *s*
Kram Lallis

Anonym sa...

Ååh vilka ljuvliga saker! :D Shopping beroende som man är... Måste ta mig tid å titta igenom alla tips på denna blogg!

Anonym sa...

Ååh vilka ljuvliga saker! :D Shopping beroende som man är... Måste ta mig tid å titta igenom alla tips på denna blogg!

Brunkullan sa...

Japp Elsas hem är mumma för ögonen:)
Har köpt julkulorna från Green Gate! Ser fram emot att göra en stor vacker grankrans att hänga dem i ovan soffbordet i storstugan (i stugan)!!

Susanne

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad häftig den boken ser ut! Den måste jag kika efter på biblioteket.

Kram från Eva

Anonym sa...

Vilken bokklubb är ni med i? Boken verkade ju jättesöt:-)

JAg måste nog sluta läsa din blogg för jag bara shoppar ju hela tiden;-) Nu blev det lite lussebullar och pepparkakor, tyckte dom var urmysiga:-)