måndag 24 november 2008

Jag är snål.. eller nåt






Julfavvosar hos Par Courrier, bilderna är lånade från Butiken
Hej på er!
I dag har jag suttit i möte mest hela dagen på jobbet.. det är intressant men man blir helt slut i huvudet, jag är helt enkelt inte van att ta in så mycket information på samma gång..

Har i alla fall hittat lite julfavvosar på Par Courrier borde kanske inte shoppa mer julsaker nu men kan skylla på att det är första Julen i vårt sommarhus och julsaker MÅSTE jag ju´ha och inte kan jag ta med mig det som jag har här i huset.. de hör ju liksom HIT eller hur.. de mår inte bra av en flytt tror jag, separationsångest , nya vänner ja ni vet.. Bättre att starta en ny julfamilj i det huset .. Vad tror ni, håller med mig va?
Nu har jag märkt att all reklam på TV börjar handla om Julen.. Men jag är inte riktigt överens med en av dom .. nämligen .. Triss reklamen..
- Ge bästa Julklappen som de säger..
Visst en jätte rolig julklapp... MEN .. HUR roligt skulle det vara att ha gett bort en lott med 25 Tusen i månaden i 25 år?.. Jag kan inte hjälpa det men kan inte förstå att DET skulle vara roligt.. jag skulle ångra ihjäl mig. Nu tycker ni säkert att jag är en sniken jävel som inte unnar andra. Det GÖR jag tro mig.. men inte 25 tusen i 25 år... Då får jag vara Snål/Sniken/Jävlig.. whatever.. men mina nära och kära kan inte förvänta sig en Triss av mig för jag SKULLE ångra mig.. FETT!
Andra vackra julklappar får det allt bli, någon som har ett tips om vad man ger sin mor? Svårt!
Kramar
/C
Ps: I går när jag shoppade peakjackan.. Åh.. just det , jag hittade en Jacka, skall lägga ut bild så snart jag laddat kameran också hittade jag den här rengöringen på sprayflaska som luktar juligt.. nu skall det tom. bli roligt att städa :-)

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det där rengöringsmedlet skulel jag också vilja ha:)
Och jackan; den är jag minsann nyfis på!
:)
Kraaam Lallis

Brunkullan sa...

Hihi..jag förstår dig! Men jag köper en lott då och då och ger bort ändå;)
Julkulorna du visar har jag köpt till mina barn! Vill ha de andra sakerna!
Susanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst luktar rengöringsmedlet härligt? Det blir ju tom lite roligare att städa. Har också tittat på dom där kulorna, men resten slog jag till på.
Vågar absolut inte köpa någon triss för att ge bort. så jag är väl lika sniken jag.

Kram på dig:)

Anonym sa...

Skogsnuvan: Medel finns inte här uppe. jag får ta såpa. Upplevelser är ju poppis iår. Precentkort på fotvård. ansiktsbehandling. massage spa. Eller kanske en god middag på restaurant med dig när det är som tristast i vinter.

Sjabbig men chic sa...

Men jag köpte någon sån här spelgrej till min pappa på farsdag på ICA. Och då var det så fiffigt som att vid eventuell vinst så skulle den sättas in på mitt ICA-konto vilket jag också skrev på farsdagskortet. Kanonidé tyckte jag!
Nu måste jag se till att få ändan ur vagnen och köpa en sån där spray, det skrivs ju om den överallt och jag är lättpåverkad. So what!

Kram kram Lisa

Englagård sa...

Hej, om du tittar in på min blogg så har du nåt att hämta:)

kram Karina