söndag 30 november 2008

Första Advent & Dödergök

Bild lånad av www.sweden.se

HEJ!
Nu är vi just hemkommen från Söndagsmiddag hos Dans syster.. hela familjen samlade och som vanligt jätte mysigt och supertrevligt.
Helgen har vart bra , har pysslat och myst oss.. I går hade vi en vän här på kvällen och vi käkade räkor och surrade en massa skit.
Visst är det underbart med sånna nära vänner som man kan sitta och äta middag med i mjukisbyxor?
I morgon skall vi ha möte hela dagen på jobbet.. oh my.. måste ladda med en massa godis och Cola.. Har tänkt på detta med mitt colaberoende.. det kan inte vara bra va? Men HUR slutar man med det, är som ett missbruk. Tom. Anna Skipper skulle se mig som ett hopplöst fall är jag rädd..

Har läst en bok som jag VARMT rekommenderar .. Jag läser väldigt mycket om det är få böcker som jag verkligen fastnar för detta är en av dom:




Dödergök skriven av Katarina Wennstam..
Den ställer det svenska polissystemet på sin spets och hon ör otroligt på att beskriva karraktärerna i boken..

Men herre gud vad vuxen jag låter när jag bekriver den.. VERKLIGEN belevad *skrattar* Hur som .. läs den! ELLER ett jätte bra julklappstips till en vän..
Nu skall jag umgås med min kära man och spana lite hos er..
/ C

11 kommentarer:

Brunkullan sa...

Låter underbart med middag med sådana vänner!
Så kul pyssel ni gjort!
Och tack för boktipset:)

Susanne

A home far away sa...

Hihi, jag är nog också cola beroende, min mamma var lite orolig att mina barn skulle ärva den "cola-genen" av mig, haha.

Ha en fin måndag!
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Kul att hitta en trevlig blogg...får aldrig nog!!!
Söta guldklimpar du har.
Kommer tillbaka senare.
Ha en bra dag!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Sjabbig men chic sa...

Colaberoende? Ja, där ser man. Själv är jag beroende av treo, nezeril och extra krämig vaniljyoughurt. I fjol var det skärgårdssill.
Well, Widénskan, det är inga riktiga UGG´s det här det är bleka kopior,jag är ju ett riktigt original och jag kan ju inte ta och sätta original på fötterna också! Men de är sköna - precis som vi bruden!

kramar från Lisa

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Känner igen mig! Oxå fast i colaträsket! =D
Som tandsköterska vet jag iallafall ur tandsynpunkt att jag super upp allt ganska snabbt inte smutta flera gånger om dagen! Det är dödens för gaddarna!
Kul att du varit in på min sida!
Välkommen tillbaka!
Kram sanna

UllaJohanna sa...

Tack för boktipset! Ska kolla med E på bibblan om dom har den...

Visst är det skönt med vänner som kan acceptera en som man är... Min "bästa granne" är sån! Är så otroligt glad att ha henne till vän! Vi känner varann ganska väl efter snart nio år som grannar...

Ha det jättebra!
Kramen!

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är det skönt med sådana vänner, dom är värdefullast.
Boken har jag skrivit upp på en lapp och lagt ner i plånboken.

Kram Marie

ROOM AND SERVE sa...

Måste säga att jag gillar bilden du valt :)

tinna sa...

Hur ställer boken det svenska polissystemet på sin spets? Kommer jag (som jobbar inom polisen) känna igen mig, kommer jag bli förbannad över att hon beskriver det så skickligt men ändå fel, eller skriver hon verkligen som det är? Bäst att kolla innan jag läser och blir upprörd;-)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vacker bild!
Ja vänner är viktiga och värdefulla. Det är skönt med vänner man kan skrodera runt i mysbyxor tillsammans med :)

KRAMAR från Eva

Lallis - liv och leverne sa...

Den boken får jag nog allt lov att läsa.Kram goa du:)
/Lallis