söndag 16 november 2008

Prinsesshytten

Hej
Denna helgen har vart intensiv.. i går var vi iväg på middag hos vänner.. åkte halv tre och var hemma halv tolv på natten.. Var supertrevligt och det gick kanon med barnen . De lekte så fint så.. I dag har vi haft tre omgångar med besök hemma och däremellan fixat och trixat..städat, lagat mat ja ni vet .. sånt man gör. MEN jag har hunnit att nästan göra klart prinsesshytten! Den enda som är kvar är gardinstången till gardinerna som skall hänga fram till.. som en sänghimmel som går ut från väggen ungefär .. Men det är ju gjort på en pisskvart. det var första gången i mitt liv som jag tapetserade i dag och tror att det är svårare på en liten yta på nåt sätt.. sen hade jag ju valt en modell som var VÄLDIGT mönsteranpassad upptäckte jag.. men skam den som ger sig.. med mycket tänk och klipp innan jag satt upp den så gick det.. nu är den på plats och får jag säga det själv så är jag supernöjd..

Skåpet såg innan ut så här..

Fast lådorna var nturligtvis åt andra hållet när jag hade det som garderob ;-) Nu ser det i alla fall ut si så här istället:











Nu skall jag faktiskt titta runt hos er för det har jag inte hunnit i dag & sedan skall jag titta på ensam mamma söker!Ha en underbar söndag kväll.. är det inte konstigt att helgen går så fort? ../C

7 kommentarer:

tinna sa...

Men å så mysigt!! Varför har just jag fått en dotter som tycker att rosa och lila är dom fulaste färgerna??

Mamma-Mu sa...

Men vad härligt det blev! Å vad du är duktig!!!!

Så det blev "bara" tre besök idag... *skrattar*

Vi hörs imorgon då eller?

Kram

Sjabbig men chic sa...

Vad du är duktig! Jag skulle också vilja ha en egen prinsesshytt att få krypa in i. Tänk när man känner sig riktigt nere att få krypa in och vara den prinsessa man faktiskt är - som vi alla är. Ropen skalla - prinsesshytt åt alla!

Kramis Lisa

tinna sa...

Nix, hon gillar inte rosa och lila. Visst kan hon ha det ibland, men det är nog mest för att det är mina favoritfärger och jag inte kan motstå ibland. Väljer hon själv är det blått, svart, brunt och rött som gäller. Så ja, en mix vore nog en bra idé;-)

LillaFlisan sa...

Men gudars skymning så häftigt!
Måste vara drömmen för en liten prinsessa!
Jättefin blogg!!

Tack snälla för söt kommentar!

Kram


Flisan

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Om jag vore en liten tös skulle jag älska det där rummet eller vad man ska kalla det. Ville krypa in där själv men jag är nog för tjock. Vilken fiffig lösning med lådorna!

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj Jag vill också komma och leka. Vad fint det blev, varmt mysigt och just prinssesigt.

Kram Marie