söndag 9 november 2008

Tillbaka till verkligheten


Hej!!
Nu är jag tillbaka i verkligenheten efter en helg tillsammans med min underbara man utan barn. Vi har haft det jätte mysigt.. Vi har inte gjort så väldigt mycket mer än att gått hand i hand på stan, shoppat lite kläder och fikat .. kort & gott så kan man säga att vi har rått om varandra! O bara det är lyx..
Vi har ätit en massa gott och druckit gott.. suttit i hotelbaren och pratat .. så mysigt. Längtar redan till nästa gång.
Dessutom spenderarde vi ganska mycket tid i stadsdelen Haga i Göteborg som är helt fantastiskt mysigt. Jag fick tag i en riktigt vacker docka till vår stortjej där.. Hon har önskat sig en vacker docka sedan i somras och kan tänkas till julen kommer tomten med en ;-)
Tomten ja.. den största lögnen i ens liv ;-)) Men kan man kalla det en vit lögn?
I haga hittade jag en skål som jag blev förälskad i och naturligtvis var tvungen att köpa, tänkte ha godis i den till jul.., priset var helt klart överkomligt eller tom. billigt... 80:- , som hittat. Det var också det enda i heminredning som jag handlade i helgen MEN.. i dag efter vi checkat ut från Hotellet så åkte vi hem till svärmor och svärfar och där körde vi ett garagerace.. och hittade en massa fina ramar bla. och en del tavlor.. så dessa finns nu hemma. Skall knäppa kort vid tillfälle..
En sak som kändes konstigt var att inte tala med Mimmi i Östersund på en hel helg.. skitskumt så när Dan la sig för att vila en timme så var jag snabb som tusan med telefonen och ringde ett snabbt samtal till Norr .. ;-)
.. skriver mer i morgon.
& by the way.. barnen hade haft det supermysigt med mormor och verkade inte ha saknat oss såå mycket ;-)
/ C

8 kommentarer:

♥ cloudberrie ♥ sa...

Låter som en riktigt underbar helg, en sån man lever på läääänge!

Söt skål!

Kram från Eva

Anonym sa...

Men så mysigt ni har haft det :)
Kan det bli bättre än så.

Tack så mycket för dina snälla ord :)
Tyvärr så råkade jag ta bort din fina kommentar :(
Jag skulle ta bort den ena, för du hade råkat skicka två likadana kommentarer, och då råkade jag ta bort båda :(

Ha det så bra.
kram!

tinna sa...

Men å så underbart!! Fasen att vi inte har tid till en sån helg just nu, vi pratade om det häromdagen att vi längtar efter lite egentid. Men med en mormor som jobbar skift och en farmor som är nyopererad är det inte lätt att få till det...

Lallis - liv och leverne sa...

Så skööööntatt komma iväg så , bara ni:)

Och så angående nyårslöftena.
Njae..inte helt lätt att bli motiverad kan jag känna;) *skrattar*
Eller så försöker vi ihop någon gång? :)

Kram Lallis

Carolin Mann. sa...

Oh vad kul :) Jätte fint skål du hade hittat.
Farsdagsmiddag var toppen förutom att spisen la av, men elekrtiken kom på 2 röda, vilket jag inte trodde då det är söndag (så ja hade redan gått till min kompis och kokat potatis och lämnat släkten hemma själv :D)
Ha en trevlig kväll
/C

Mamma-Mu sa...

Hej Vännen!

Sitter här hemma med två barn... Fortfarande...
M började kräkas igen igårkväll så de blir hemma till minst onsdag båda två... *trött*
Detta innebär att jag måste boka om mina naglar... *snyft*

Hörs sen

Kram å skönt att du är tillbaka!!!

UllaJohanna sa...

Så jättemysigt ni har haft det! Och vilken underbart söt skål!

Kramen!!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt det låter när du berättar hur ni hade det i helgen.
Sååå klokt att ta en helg då och då för sig själva som man och kvinna.
Den skålen var bara för härlig.
Tror nog att flickorna tyckte om att rå om mormor själva och hon med.
Kram