torsdag 27 november 2008

Julen på harrods


Bilderna är lånade från Harrods

Hej
Nu har jag inte skrivit på ett par dagar.. Tiden går fort när man har roligt, eller snarare arbetar ,-)
Men det är såå mycket roligare att jobba när man jobbar för sig själv. det slog mig i dag att jag inte berättat vad vi har för företag.. Det är i alla fall riktat mot Polis/militär/väktare & friluftsliv.. Kika in på hemsidan om ni har någon gubbe eller själva gillar dessa saker.
Nu har jag börjat göra advent hemma och ikväll tänkte jag lägga ut lite bilder eftersom vi firar i Norrland, som jag tjatat sönder er med att tala om nu *ler* så behöver jag ju pynta på två ställen vilket passar mig finfint.. *ler*
Var en sväng och handlade färdigt de sista julklapparna i dag till barnen så nu jäklar, jag är fit for fight!! Nu är mannen färdig och det är bara mamma kvar, funderar på ... Nä vad dum jag är hon läser ju bloggen.. GLÖM DET MORSAN!! :-))

Jag är på jakt efter recept på Lonkakola till julen, en ljus sådan, någon som har något tips att komma med.. barnen älskar det godiset och jag med för den delen.

I dag var jag inne och kikade på Harrods hemsida och jag blir SJUK av allt fint.. Jag får verkligen julstämmning ..
Synd att det inte finns liknande i Sverige.. NK kan ju inte jämföra sig för där är det ju BARA "dyra" saker.. Jag saknar att kunna gå in i ett varuhus och handla allt, vin , möbler , leksaker u name it!

Återkommer ikväll med hemmabilder.. Nu skall jag surfa runt hos er!!! Tjohoo. Här kommer jag!!

7 kommentarer:

Brunkullan sa...

Teerna hittar du bla på Telo-gott!
Det ligger på prästgatan, mitt emot MQ, mellan Svedbergs guld och elkedjan:)
Du kommer passera te/godisbutiken flera gånger, eftersom det ligger på gågatan:)

Harrods ja, där har jag varit bara en gång. Ville handla allt:) Var in på bröllops avdelningen bara för att få ha sett allt! Wow!
Leksaksaffären var ett mecka.

Om jag har riktigt tur blir det en London tripp efter påsk.
Äldsta sonen ska dit på träningsläger (fotboll), och flera föräldrar tänker hänga på. Tommy är ju ledare, så han är ju ändå med...vi får se. Skulle behöva lämna Jonte hemma. Tror det blir trist för han att bara kolla träningar och shoppa;), men det är svårt att få han att vara någonstans en hel vecka, då både mormor och morfar jobbar heltid..
Och det är ju lov..

Susanne

tinna sa...

HAr ett recept som blir nästan som Lonkakola, lite mjukare bara.

3dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
50 g smör
2 msk honung
100 g marabou ljus mjölkchoklad

Koka upp grädde, sockcer och sirap till 120 grader. Rör i smör och honung, koka ytterligare 2 min. Ta av från plattan. Rör i hackad choklad tills den smält. Häll i en form, ca 20x25 cm. Låt svalna, skär upp i fyrkantiga bitar. Mums!!

Sjabbig men chic sa...

Ja, tänk att få strosa runt på Harrods, vilken dröm. M sticker till England till veckan, dock till Manchester. Och jag, ja jag kommer väl som längst till ICA kanske.

Kram från Lisa

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej såg att Tinna har kämnat exakt samma recept som jag tänkte gett dig. Ja jag tyckte också att bilden överst i min blogg var så fin, den stämmer överänns med min smak för jul. Snö i drivor och att den ligger på grankvistarna det är så vackert. Sen var det ju så kul att en gran var klädd i kulor.
Tittar in senare i kväll och ser vad du lagt ut för bilder. Och tack för att du tycker jag är duktig, jag älskar att pyssla.Ibland blir det inte alls som man tänkt sig och man får börja om eller inse att det där fixade jag inte.

Kram Marie

Monica sa...

Hej !!
Stotte just pa denna blogg,gick in via magdalenas, som ar en blogg jag alskar.....aven Par Courrier,dar jag kopt saker och det blir garanterat fler, for hon har underbara grejer.....
Din blogg ar stortskon..!!!!
Jag har lyssnat pa musik,kollat bilder, fatt inspiration och garvat ihjal mig....!!!!
Sa underbart att se att jag inte ar den enda tokiga manniskan i varlden.........har kommer jag garanterat att fastna..........
Ha det bra....och jag tycker som du, i alla lagen.....och absolut...glittra till tomten lite!!!!!!! Man maste vaga vara annorlunda och din tos ar ju helt suveran...!!!!!
Basta halsningar,
Monica i Rom
(tank lite prickar over vissa bokstaver, sa blir det bra )

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, där är verkligen mycket fina saker!
:)
Kram Lallis

Widénskan sa...

Monica i Rom
Tack för fina ord.. jag man är väl lite halvgalen.. det är väl så, men någon måste ju vara det också *fnissar*
Rom måste vara underbart i jultid?
Kramar
C