tisdag 18 november 2008

Visst kan man väl få bråka lite.. ;-))

Hej Hej
Nu har jag fått tag på Drömhem och trädgårds jultidning så ikväll blir det en riktig lyxkväll med desperata husfruar och tidning , jag har minsann unnat mig lite godis också.. Lyx!
Det finns en låt nu som jag avgudar.. det är en sån låt som man blir uppspelt av, jag blir faktiskt tom. sugen på att bråka, ni vet retas lite.. vara jävlig :-)) Jag vet att man inte skall vara det men face it, det finns människor i denna världen som man inte gillar. I alla fall jag har ett par sånna.. som man liksom inte riktigt klarar av , riktiga energitjuvar och visst jag skall erkänna att det finns stunder då jag skulle vilja be dessa fara och flyga, jävlas lite med dom ,helt enkelt..
Senast i det här programet när de skall tala sanning på kanal 5 med Pontus Gårdinger så fick en kvinna där frågan.
- Om du hade en vodoodocka som fungerade , skulle du då använda den på någon.
jag säger bara
LÄTT att jag skulle.. flera gånger om ;-))
Jag skulle tom. kunna tänka mig att ha flera stycken. Nu låter det som om det finns en MASSA människor som jag ogillar.. så är inte fallet , det finns några .. men DE .. oh my! Ja tack vodoo.. *ler*
Om ni inte hört låten med Pink så lyssna.. den är underbar och visst tusan blir man sugen på att bråka.. bara lite..lite då ;-)
Kramar
Christine

Här kommer länken till låten
http://www.youtube.com/watch?v=9bNDr1A6dTU

11 kommentarer:

Brunkullan sa...

Jag ÄLSKAR Pink, och har gjort så i många år:)
Och ja! Jag har några runt mig som är energitjyvar!
Tack o lov så är det inte i direkta umgängeskretsen...men de cirkulerar där..;)

Susanne

Mamma-Mu sa...

Med tanke på att vi "sitter i samma båt"... *ler*
Så skulle jag oxå kunna tänka mej en eller ett par dockor... Ser framför mej hur Maja frågar om hon kan få låna en docka av mej eller talar om på skolan att hennes mamma minsann oxå leker med dockor..
Hmmm kanske kan bli ett inlägg om detta....

Kram kram

Sjabbig men chic sa...

PINK är power, tycker jag och du jag har redan en vodoodocka!;-)

Kramar från Lisa

tinna sa...

Pink är så jäkla underbar!!! Bara inledningsfrasen är ju hur cool som helst, I guess I just lost my husband, I don't know where he went osv. Visst blir man sugen på att bråka lite och bara skita i allt;-)

tinna sa...

Jag ska gå en instruktörsutbildning för sånna som registrerar ordningsförelägganden i RIOB. Eller på svenska: En utbildning så att jag lär mig lägga in böter (som folk fått när dom kört för fort, kissat på torget, kört med för dåligt däckmönster osv) i systemet rätt plus att jag ska kunna lära ut till andra hur man gör. Ingen höjdare kanske, men grymt relevant (och löneförhöjande förhoppningsvis) för mitt jobb:-)

Jimmy sa...

Hallå. Tack för att du kikat in på min blogg. Undervart hus du bor i, det måste vara lätt att ge uttryck för alla idéer du snappar upp i de tjocka härliga inrednings-/livsstilstidningarna. Tips...om man vill gräla av sig lite utan att nöta på de nära så ta ansvaret att sköta alla myndighetskontakter i familjen eller försök svara då telefonförsäljarna ringer. Man kan vara osams och kort i tonen en stund...och det är oftast helt berättigat.

Lallis - liv och leverne sa...

Love pink.
Rosa också..haha vad jag är kul.
Men seriöst så storgillar jag Pink och tack för länken:)
Och vodoo-docka.
Varför inte.
Bara ett litet nyp sådär vid ngt enstaka tillfälle.
Hade förmodligen känts ganska så skönt då och då. *fnissar*
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Vodoo-docka, det vore nog inte så dumt. Få nypa till någon när det behövs. Huja har också några energitjuvar som gör mig alldeles matt bara jag tänker på dom. Vi kanske skulle starta en web-shop med vodoo-dockor du och jag?
Pink, jo dom är bra.
Inte kan ungen vara en bajs-lucia tänk tomtar är generösa, glada och fulla av överraskningar. lite glitter på tomten går väl att fixa dit.
Jag hade så kort hår när jag var liten så jag fick alltid var stjärngosse! Det svider i min själ fortfarande när jag tänker på det så besviken jag var.
Stor Kram Marie

Eleonor sa...

Hej, hoppas allt är bra med dig! Vi kan väl försöka ses nåt om du är hemöver? Leja en barnvakt, bara gå ut och ta nåt att äta och dricka ett gott vin?

Kram!
(Åh, vad kär jag blev i kissebarnet du hade kort på!)

Skomakartummen sa...

Ja.. hade jag svarat utan att tveka *ler*
Ordet BAJS kommer upp hemma ofta... vad är det som är sååå intressant med just detta ord egentligen????

Ha det såå gott kram sari

UllaJohanna sa...

Gissa om en vodoodocka skulle vara bra att ha! He, he! Kan tänka mig ett antal personer som skulle få det hett om öronen...

Ha det bra!
Kram!!!