söndag 2 november 2008

Sjukling i TV-rummet

Emmelina har inte vart pigg alls i dag men nu börjar det arta sig.. hon är nu uppe och leker med dockorna vilket är ett gott tecken.. Som mest hade hon 40,1 i feber.. då var inte mamman tuff skall jag säga er..
Tack gode gud för DVD-filmer. Hon har legat i soffan i TV-rummet hela dagen fram till nu med mig uppassande med .. festis, glass, vatten , plättar U name it ,-)

I denna soffan ligger de nedbäddade när de är sjuka och tittar på TV.. Min dröm är att ha en stor soffa i tyg.. men skinnsoffa är rätt bra med två små barn kan jag säga ;-) Så för nu... får det duga.
Nu ropar lillan att hon vill ha festis..
- mamma kommer!
/ C

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det lustiga i mitt arbete är att det jobbar så sjukt många kvinnor där, och att dom få män som jobbar MED dessa kvinnor.. Dom slutar som maskintekniker! Dom pallar inte med allt kackel och elände.
Jag är kvinna själv, men håller inte på så som mina "medsystrar" gör på arbetet.. Karlar är bra mycket roligare att arbeta med. :)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Stackars gumman! Hoppas hon blir piggare snabbt.

Kramar från Eva

UllaJohanna sa...

Sjuka barn är INTE kul! Orolig blir man ju också (fast det är väl lite överkurs för det mesta ;-)?)... Hoppas hon kryar på sig snart!
Kram till sjuklingen och mamman!

Mamma-Mu sa...

Hallå Vännen!

Skönt att höra att Lina är bättre! Maja klagade på magont på vägen hem från Sthlm idag... Tror mest att det beror på den långa bilresan...
Är jätte trött... För trött för att blogga till och med... Hörs imorgon?

Kram!

Stina sa...

Hej!

Tack för berömmet av bilderna :)
Och tack för besöket, jätteskoj att se att fler läser bloggen! Och vad ska man säga, Norrland är Norrland. Har varit på turné i Värmland, men det är inte riktigt hemma :)

Vad fint ni ser ut att ha det hemma!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja, inte är man tuff som mamma när barnen har såå hög feber. Vad kul att ha hittat hit efter din kommentar hos mig (fast jag har sett att du har funnits på Magdalenas blogg och känt igen mig i det du skriver). Så skööönt att vi kan fira jul med våra skridskor, som vi har väntat.
Lovar att komma hit igen.
Marie :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Glömde fråga om jag får länka till dig?