fredag 28 november 2008

Pysslet kan börja

















´Julpyntanadet har börjat..
Prinsesshytten har fått sin en adventsstjärna.. I dag skall vi fortsätta. Barnen är alltid ledig på Fredagar och i dag står det pyssel på schemat..
De stora julkulorna som ni ser längre upp har vår äldsta dotter gjort i fjol och jag tycker att de är riktigt fina. hon var trots allt bara tre år när hon gjorde dom :-)
Nu skall det placeras tomtar och änglarna har tagit plats på kakelugnen..
Det här är den mysigaste tiden på året tycker jag..
och jag är beredd att påstå att barnen håller med ;-)
Biblioteket har fått sin en julstjärna och nu skall de upp i övriga fönster.. jag är barnsligt förtjust i allt som hör julen till.. Jag skulle passa i USA den här tiden på året. Julen 1999 tilllbringade jag på Hawaii och oh my god vad de pyntade.. det spelades i varenda trädgård.. huset lyste , kanske lite väl extremt men ändå väldigt charmigt..
Nu skall här pysslas!! Skickar med min älsklingsjullåt i dag
Kramar
/C







1 kommentar:

Englagård sa...

Så fina bilder du visar i dag, jag gillar också att pynta. Mina vuxna söner påstår att jag pyntade ihjäl dom när dom var barn:)
Kanske det stämmer för den ene firar över huvud taget inte jul längre. Den andre bryr sig väl inte om pyntandet så mycket men han tyckte att frun var tråkig i fjol när hon ville ha bara en färg på pyntet i granen;)

Ha en skön pynt-helg
kram Karina