tisdag 11 november 2008

Sjuk & Takmålning


Hej på er!
Nu BÖRJAR jag bli människa .. men är inte riktigt där ännu. Har legat däckad hela dagen och febern har varit 40 grader.. då är man inte så tuff direkt.. Hann med att bada 4 ggr i natt.. jag säger bara TACK för våra badkar.. när man är sjuk så är de verkligen räddningen. När jag inte har badat i dag så har jag sovit i soffan .. det är vad dagen gått ut på. Jag har inte kunat knäppt kort på det jag fyndade i garaget med har några bilder som passar bra i dag .. Nämligen takmålningarna här hemma som jag studerat noga i dag.. Det är en konstnär från Göteborg som gjorde dessa i början på 1900..
Vi har även takmålningar i TV-rummet.. skall knäppa kort på dem med... Man börjar få så mycket bilder nu så man hittar inte igen dom ;-))
Det var i alla fall mycket dom(målningarna) som gjorde att jag föll för huset..
Nu skall jag försöka få i mig det första i dag att äta..
På återskrivande i morgon / C
PS: Tack för alla gulliga kommentarer!!!

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vad vackert!! Jag förstår att du föll för dem. Och jag kan också förstå att d har haft tid idag att titta extra mcyket på dem. Stackars du, med sådan feber:(
Krya på dig, gumman!
Kram Lallis

Anonym sa...

Nej men stackars dig!
Det är många som verkar ligga däckade just nu.
KRYA PÅ DIG ORDENTLIGT!!!

Vilken underbar takmålning, så vackert :)

kram!

♥ cloudberrie ♥ sa...

VACKERT!

Krya på dig och viiiiila!

Kramar från Eva

tinna sa...

Vad jobbigt det låter! Hoppas det blir en bättre dag idag! Kram

Sjabbig men chic sa...

Men vad HÄFTIGT med takmålningar det är det minsann inte alla som har. Krya på dig!

kram kram Lisa

Brunkullan sa...

Skönt att du är lite bättre!
Och det var hemskt vackra takmålningar du har! Var rädd om dem:)

Susanne