torsdag 6 november 2008

Snart så...

God Mitt på dagen
I dag skall jag arbeta lite hemma.. skall ha telefonmöte ..BLÄÄ
Vill inte, jag vill städa och grejja lite hemma. eller inte göra nåt förresten.. I dag kommer mommo till barnen . Planet landar klockan 14,30 & tjejerna längtar som tusan. Det skall bli mysigt att få ner henne. I morgon åker vi.. hela 2,5 mil till Göteborg för att bo på hotell, det är inte så långt men det är så mysigt att vara där inne och handla julklappar och bara få vara tillsammans som man & kvinna inte "bara" som mamman och pappan liksom..
I bland är jag glad att jag ofta går omkring med kameran.. i dag lyckades jag fånga detta foto när de inte såg..
Detta skall jag ta fram och titta på när de är tonåringar och fula svärord viner genom luften till varandra.. Det fanns en tid när de tyckte om varandra ;-)
Jag fick ju ett brev för ett tag sedan av bästaste Mimmi i Östersund. Detta har jag nu ramat in och satt upp på väggen .. blir glad varje gång jag ser det. :-) tänk vad några ord kan göra en människa glad.. och apperopå ord.. TACK snälla för alla fina kommentarer , jag blir lika glad varje gång..

Nu skall jag dammsuga och jobba lite efter det.. Hmm.. har ingen lust skulle vilja krypa upp i soffan och bara vara.. men i morgon så... Det är inte långt borta nu *ler*. / C

12 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Ja ha då har jag blivit rörd två gånger under samma inlägg...

Underbar bild på tjejorna! Du vet hur vi brukar prata om att vi känner saknad efter varandras barn... Uäääuuuuäää vad jag saknar dina tjejor... *snyft*

Å så ser jag mitt brev.... *snyft igen*

Kram!!!!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad MYSIGT foto! En sån där underbar ögonblicksbild som verkligen ÄR kärlek! Jag har en liknande inramad på mina töser när de var i ungefär samma ålder som dina. Och precis som du skriver, den ÄR bra att kika på och påminna sig om hur det kan vara, att de faktiskt innerst inne älskar varandra ändå :) för storis kan vara ett riktigt ruggigt tonårsmonster nu... fast då gäller det att orka, bita ihop räkna till hundra och sen se glad ut och ge henne en bamsekram, som egentligen är det hon behöver. Fast jag kan inte påstå att jag kommer ihåg det alla dagar :)

Östersund, jo jag har halva släkten där. Både på mammas och pappas sida. Så turerna dit är regelbundna. Plus att jag har "gamla" barndomsvänner där i stan och bekanta.

Kramar från Eva

Anonym sa...

Så underbart söt bild på dina flickor :)

Önskar er en mysig vistelse i Göteborg.

kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken mysigt foto . Och du...ha det underbart i helgen!:)
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket härligt kort på dina fina tjejer.Bra idé att spara till svavelosande stunder i framtiden.
Det låter som en härlig helg att se fram emot och vandra runt tillsammans och köpa julklappar och mysa lite.

Trevlig helg på dig Marie

UllaJohanna sa...

Vilken fin bild!
Det blir säkert jättebra att ha den att ta till som moteld om några år ;-)!

Hoppas ni får en jättefin helg i G-borg!

Kramen!!!

Gårdsromantik sa...

Vilket charmigt foto.
Kommer säkert till användning!;-)

Kram Maud

Skomakartummen sa...

Vilket härligt foto, försöker också smyga på mina små... men ännu har jag inte lyckas med ett sådant klockrent som ditt.. Vad vore livet utan våra härliga busfrön... kram sari

Carolin Mann. sa...

Hej! Ett tag trodde jag att jag var inne i mimmis blogg :D Det är så härligt att se hur fint ni skriver om varandra, vilken fin vänskap ni har. ta hand om varandra.
Du undrar säkert vem jag är, jag är nickes lillasyster:)

/Carro

nettans lantliga hem sa...

Vilken fin bild du visar! Vad skönt med en sån helg
Hoppas ni har de bra!
Kram Nettan

nettans lantliga hem sa...

Jag har köpt renen här i Kalix där jag bor
Ha de bra!
Nettan

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Såg att du varit in på min blogg! kul!
Gosig bild på dina flickor.
Jag vet inte om jag har någon sån bild på mina stora killar...skulle behöva en sån att visa dom. Där är det inte bara elakheter som sägs utan ofta skojbråk tillslut blir till blodigt allvar! Pust! =)
Ha det gott! Kram Sanna