lördag 22 november 2008

Jag SKALL bli bättre

Nu är vi tillbaka från julmarknaden och är en hel massa pengar fattigare men så mycket gott vi fick med oss..
I kväll när barnen somnat så skall vi äta en massa goa ostar och rå om varandra.. Tv-n får stå på standby i kväll.. blir kortspel och mys helt enkelt.

I bland får jag så dåligt samvete.. jag är inte riktigt lika snäll mot min man som han är mot mig kan jag tycka.
Jag är OTROLIGT bortskämd med både komplimanger, små presenter och omtanke. Det är alltid han som går upp om natten och hämtar in tjejerna till oss.. Han spolar ofta upp ett bad till mig och ger ömma ord.. medan jag inte är LIKA duktig på att förklara kärleken till honom. Om jag förklarar det så här... Han är mer.
- Älskling, du är det bästa som hänt mig, jag älskar dig och är så otroligt tacksam att vi möttes
så är jag:
- Tjena sexbomb
*nyp i rumpan*
Kan man säga att JAG är den manliga då?
Men ibland så säger jag naturligtvis mina känslor men är mycket bättre på att skriva ett brev till honom, stoppa det i resväskan när han reser med Firman.. Men det här sitta och titta varandra djupt i ögonen är INTE riktigt min grej..
Låter jag konstig?
Ja det är jag också .. :)
Men ikväll så skall jag förklara för denna här att han faktiskt är mitt allt.. och jag ÄR överlycklig att våra vägar korsades men o andra sidan hade jag inte älskat honom så skulle jag ju inte vart kvar, då borde han ju veta det.. eller hur?
Nä .. klart jag skall berätta.. Jag skall bli bättre, på det OXÅ.
Så dags att göra en lista.
1. Skall bli MYCKET bättre på att tala om för min man att jag älskar honom
2. Måste sluta smygäta godis..
3. Inte lägga på luren i örat på min mamma så fort jag blir upprörd och sedan låtsas att det var batteriet som tog slut nästa gång jag pratar med henne.
4. Promenera mycket mera.
5. Sluta ljuga för min osteopat att jag gör hans övningar och följer träningsschemat, jag gjorde bara situpsen första två dagarna och det är 6 månader sedan jag fick instruktionerna..
6. Sluta röka.. men sätter inte det datumet ännu..

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Äh, Widénskan man är ju olika. Han uppskattar säkert att bli kallad sexbomb. Ljuger det gör man för att underlätta lite i livet. jag brukar också ljuga för min sjukgymnast när hon spänner ögonen i mig och frågar om jag har låtit bli dammsugarn. -Jajamensann! med fingrarna i kors bakom ryggen. Rökningen? Jaja, jag brukar också röka. Tjuvröka säger jag fast nu har det blivit mer och mer. (jag är ju upprörd rätt ofta, du vet det är mitt italienska temperament) Jag köpte sån här spray för två veckor sen på apoteket, testade den och konstaterade att den funkar skitbra! Sen har den legat oanvänd i väskan. Du vet vi är människor och det är att inte vara perfekt som är livet.

krama varandra ikväll nu och kram från Lisa

Lallis - liv och leverne sa...

Du är härlig. Och du är du.
Jag ljuger friskt för min sjukgymnast. Jag tror att han vet det, men spelar med. Men han är lite lurig så. Å andra sidan kanske han inte fattar ett dyft. *s*
Rökningen ja..den sätte rman gärna obestämt datum på:P
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är man lite dålig på att tala om för varandra hur man känner, men samtidigt så talar man ju så mycket via kroppsspråket. Och bli kallad sexbomb av sin fru det är nog härligt.
Sjukgymnasten och jag är väl inte riktigt på samma linje, men med jämna mellanrum är jag jätte duktig sen flippar jag ur...
Ha det gott Marie

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej!
Du påminner lite om mig...
Min kille är oxå väldigt gullig med ord.
Tycker ibland att jag glömmer bort att säga vad jag tycker, jag är också väldigt nöjd med min älskling! =) Lyckliga vi!!!
Jag har en separation bakom mig och då kanske man är ännu räddare om kärleken...

Själv besöker jag en naprapat efter behov. Jag har oxå övningar som borde göras. Jag är duktig ibland...
Jag har faktiskt slutat röka för flera år sedan! Jag har alldrig kallat mig rökare men så här i efterhand så är det ju glasklart! Även om det bara var kvällar eller rättare sagt eftermiddagar!:)

Ha det gott! Hälsningar Sanna