fredag 28 november 2008

Pysseldag och aggresiv bilförare

PYSSELRESULTATET
Lillans julhjärta blev lite högt.,många servetter limmades fast *ler* Men vackert ändå tycker jag..

Glittrande hjärtan, målade och glittrade Stora tjeFetjen













Stora Tjejens julhjärta och påklistrade servetter (decolage) väldigt vackert tycker jag men tyvärr skall hennes kusin få de , gick inte att rubba .. Jag vill ha det ju!!
I dag har vi haft en pysseldag , jag och barnen eller de har pysslat och jag har tittat på rättare sagt ;-) .. riktigt mysigt. Nu nattar min man dom och sedan skall vi sätta oss och äta gott o kika på Idol.. Vi har även hunnit med att storhandla i dag , skönt.. Men är det inte märkligt hur vissa på parkeringsplatser bara backar RAKT UT .. utan någon som helst föraning..? GRRR
Jag är som mina vänner känner till ganska het i trafiken vet inte vad det är som gör att jag tror att jag SJÄLV är så fantastisk på att köra, som bara haft körkort i 2 år och därav tog det VÄLDIGT sent.. men så är det. När jag sitter bakom ratten så växer det ut horn i pannan på mig. Mitt humör kan förklara att vår dotter vid tvåårs-ålder skrattade och ropade "Söndagsbilist" när vi åkte bil..
*skäms*
Jag kommer så väl ihåg en sån grej som hände .. när jag inte riktigt kunde kontrollera mig..


Vi hade precis fått vår yngsta dotter, hon var kanske 2 månader gammal och jag hade sovit riktigt riktigt dåligt på natten. Jag skulle in och handla i den stan där vi bor så gäller högerregeln överallt , det finns med andra ord ingen huvudled och det är enkelriktat i hela stan.. vilket kan göra det lite bökigt för de som kommer från annan ort..
Jag kommer i alla fall körade, Lillan har precis somnat och allt är frid och fröjd, blir tvungen att stanna till i en korsning och det dräller ut bilar från höger så jag får snällt vänta.. Bakom mig står en mercedes (modell DYR) och i den en gubbe som lägger sig på tutan och verkligen TUTAR... jag känner hur ilskan bubblar i mig och han GER SIG INTE.. jag kunde inte gärna köra för då hade jag krockat.. Till slut ligger han på hornet så mycket att han väcker lillan men då JÄVLAR rent ut sagt var det NOG för fru Widén.

Jag Stannar bilen , kliver ut, sliter upp dörren och säger till mannen
- Skall jag hjälpa dig att tuta eller.. GUBBJÄVEL! Här gäller högerregel och kan inte du fatta det så kanske du inte skall köra bil..
Varav jag smäller igen dörren och sätter mig och kör iväg..
Så där efter några minuter när jag kommer till sans .. så tyckte jag lite synd om honom, han var inte från stan och det ser lite ut som en huvudled.. Men säger bara , mucka inte med en nybliven mamma med värdefull last (barnen) .
;-)

9 kommentarer:

Eleonor sa...

Haha! Det var riktigt bra gjort av dig m Gubbjäveln! Märks att du är en jämtska.. ;) *S*

Anonym sa...

Tur att jag inte stod bakom dej....

Anonym sa...

Hahaha, jag hade nog gett han en rak höger oxå *s*
Vilka jääättefina hjärtan barnen gjort!! Min dotter blev mycket imponerad, så nu lär jag väl snällt få pyssla med henne i helgen *suck* är inte mycket för att pyssla..men vad gör man inte för dom små!
Ha en trevlig helg

Marie//Tekla Maräng sa...

Underbart skrattar så tårarna rinner. jag har inget körkort men om så skulle jag ha gjort precis likadant. Nä man *retar* inte en småbarns mamma.
Vad fint ni pysslar.
Kramar Marie

♥ cloudberrie ♥ sa...

*skrattar glatt* Du är ju för härlig du! ÄNTLIGEN en som gör som jag och en till som "får horn" ;) Fast jag har försökt lugna mig med åren, försökt!

Kuligt pyssel!

Kramis från Eva

Camilla Alvén sa...

Hej!
Tack för kommentaren inne hos mig.
Roligt att läsa att det inte bara är jag som hetsar upp mig i trafiken, använder ofta tutan för att "uppfostra" bilister som kör dåligt....
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Så mysigt ni har gjort :)

Jag såg att du har lagt in ett videoklipp, från you tube, några inlägg tidigare.
Hur bär man sig åt för att göra det?
Måste man vara medlem på you tube eller hur bär man sig åt?
Skulle bli jätteglad om du vill hjälpa mig :)

kram!

UllaJohanna sa...

Ha, ha ,ha!!! Känner igen mig! Är en riktig "fegis", men tala om för andra hur dom ska/bör köra för att det ska bli rätt och riktigt, det kan jag!
Minns du den där tecknade filmen med Långben ;-) Funderar på vem dom har "imiterat" där, vi är nog rätt många som stämmer med den beskrivningen!!!

Kramen och tack för dagens skratt!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Finns det värre. Förstår att du blev förbannad. Jag skulle gjort likadant. Gubbjävlar! Fina hjärtan ni gjort ¨på tal om något annat. Jättesöta.