fredag 14 november 2008

En sockerbagare..


Go Kväll!
Nu känner jag mig helt återställd. Jag hann inte skriva någonting igår eftersom vi hade arbetsmöte hela eftermiddagen hemma hos oss.. Var otroligt givande måste jag säga. Så på dagen var det en del att stå i , först skulle jag hinna arbeta lite och dessutom fixa lite mat för alla killarna som skulle komma hem hit på tidig eftermiddag men det klaffade till slut. farmor och farfar hämtade kidsen och kom inte hem med dem förrän närmare åtta på kvällen, de skulle komma klockan sex men den hade de inte hunnit tydligen ,-) Då barnen bara går på dagis mån-tors så var det ju perfekt.. de var överlyckliga och hade blivit så bortskämda så .. Precis som det skall vara hos mor och farföräldrar tycker jag.

I dag har jag och tjejerna haft en riktig mysdag.. Vi har plockat lite hemma, målat lite och bakat kanelbullar. Baka med tjejerna är ett stort planerade då båda ABSOLUT skall göra lika mycket..
Men det löste sig finfint och de lyckades åstakomma mumsiga bullar för det var inte många fingrar jag behövde lyfta, bara förklara och ta ut och in ur ugnen..
I morgon kväll skall vi på middag hos Goda vänner.. skall bli mysigt. Dessutom har de en dotter i samma ålder som vår stora tjej så det brukar vara fullt ös på dom.
Vet ni att VARJE dag FLERA gånger per dag så tänker jag på julen.. känner att jag bllivit barn på nytt.. Jag vill ge barnen alla upplevelser som jag fick när jag var liten. Allt pyssel , bak.. åka spark , snögubbar gå ut till stallet och ställa ut gröt till tomten.. för att sedan morgonen efter är borta.. ALLT... längtar så och ju större de blir desstu mer saker kommer jag på.. jag ÄLSKAR julen och Traditioner.. sån är jag.. Hur är ni?
Kramar
/ C
RESULTATET AV BAKET (Shit jag rimmade!)

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, vad mysigt med en bak och mysdag:)Och sicken sötis på bilderna!
Här har vi också bakat. Gula faran och mördegskakor. Och myst på. Man behöver det titt som tätt, tycker jag:)
Kram Lallis

Englagård sa...

Vilka duktiga hjälpredor du har.

Jag älskar också julen och traditioner och framför allt förberedelserna. Allt julpyssel, bakningen brukar min dotter sköta om hon gillar ju det, det gör inte ohusliga jag;)

kram Karina

UllaJohanna sa...

Vilka jättehärliga bullar! Mmmmm, blir ju riktigt sugen!

Och visst är det något visst med traditioner! Men sen mamma dog har det liksom stannat av..
Det blir nog lätt så när den som håller i alla trådar försvinner. Jag är inte så bra på att organisera eftersom jag inte vet från dag till dag hur jag mår... Men lägga in sill och baka pepparkakor och lussekatter SKA jag! Och fixa vörtbröd efter konstens alla regler!
Så liiite tradition har jag kvar i alla fall ;-)!

Kramen och ha en fin helg!!!

Vit Gladiolus sa...

Vilka små GODINGAR du har!!! Å bullarna ser hur goda ut som helst!!!
Du,...jag måste med ta tag i mitt sockerberoende. Allvarligt alltså, jag är jämt sugen på allt sött...vad ska man göra?? Men du vi tar det efter jul va? ;)
Kramisar

Mamma-Mu sa...

Ok jag ska lägga ut bilder på naglarna... Men inte idag... Utan det får bli imorgon!
Å så kan du skicka med en påse bullar med nästa varuleverans då ra... Eller??? Ser du något problem med det? Inte jag....

Kramkram å så hörs vi kanske något imorgon.. Vi ska på Sängjätten imorgon å Nicke håller med om vilken otroligt bra service det är där! Bra va?!

Kram igen då.... *ler*

Sjabbig men chic sa...

Vilka sötisar! Jo, jag tycker också om julen. Och så tycker jag om kombinationen barn och jul.

Kram Lisa

♥ cloudberrie ♥ sa...

MUMS vad gott! och vilka söta bagare!

KRAM från Eva

Anonym sa...

Skogsnuvan sa: Jul är underbart Söta barn du har Jag ska baka pepparkashus med några barn i början på december och den 14- ska vi leta efter tomten en så där 10 ungar och jag. Du vet väl att tomten bor i Vårkallhöjda på andra sidan min sjö?

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst är det så att man vill ge sina barn det man själv upplevt som positivt och mysigt plus gärna några egna speciella bara för dom.
Vilka fina bagerskor du har det lyser harmoni om dom.
Kram Marie