söndag 11 januari 2009

Dop & Vackra Ting

Hej!

Nu har den här dagen gått.. och i morgon är det Måndag igen. Herre gud dagarna bara flyger iväg.
I morgon är det jobb och jag får inte glömma att boka tågbiljett för i Mars bär det av upp till Norrland igen. Åh vad mysigt det skall bli.


I dag har vi vart på dop. Ett riktigt vackert dop får jag lov att säga. Fina sånger och bra präst och det bästa av allt var att det hela varade i 20 min *ler*
Men en sak som förundrar mig är att när det kommer till att sjunga psalmer.. VARFÖR i allsindar lägger de tonarten så högt så man måste vara operasångare för att ta ton. Det är väl fan inte konstigt att det är tyst när det skall sjungas.. Alla sitter ju och mimar , försöker man hänga på så skär sig ju rösten samma sekund. Lite tråkigt tycker jag när många av sångerna är vackra och skulle vara maffiga om alla kunde sjunga med..
Sen var det mat och dryck hemma hos värdparet, smaskigt som vanligt.
Nu skall jag umgås med min kära man och läsa Söndagsbilagorna.

MEN.. titta på denna vackra skål/vas från Sia... den skulle sitta som en SMÄCK i Widénska huset...
Den kan man ju ha både som vas och som salladsskål till kalas o dyl. tycker jag.

eller denna..att ha sommar blommorna i.. YEEAAA GIVE IT TO ME!! underbar färg!

Må gott allesammans.

/Widénskan

Ps: Bilderna har jag lånat från Sias hemsida

8 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Kan inte annat än att hålla med Widénskan! Om allt psalmerna, blommorna, vaserna och att jag vill ha dem!

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Coola vaser/skålar u name it!
Den vita skulle absolut passa i Byskogen oxå... *ler*
Den andra får du behålla själv... *ler*
Den var jätte fin men inte hos mej... *skrattar*
Ja nu jäklar är jag på hugget, sörrö...

Nej har precis läst på MammaMelissas blogg.... Försöker bli glad å positiv men det blir svårt efter att ha läst lite på hennes blogg...

God Natt Bäste Vänn!!!!!!!!!
/Mu för nu

Ingela la la sa...

Jag håller med, det går inte att sjunga i kyrkan! Inte för att det låter bra annars heller men där är det som värst..

Kram

Britt sa...

skönt att höra att det inte bara jag som inte kan sjunga i kyrkan (ja, inte annars heller kanske...)

Vasen var urläcker, skulle passa utmärkt hos mig också.

Kram Britt

Brunkullan sa...

Ja tack! Tar tacksamt emot båda vaserna när jag fyller år om några veckor:)

Och håller med fullständigt om tonarten i kyrkorna nu för tiden!!!:)
Susanne

Ingela la la sa...

Du har något att hämta hos mig om du vill!

Ha en bra dag!

Kram

Skomakartummen sa...

Håller fullkomligt med varför är tonarten såå hög? Kanske för att prästen gillar att höra sig själv?? Mmmm fina vaser, gillar specielt den ljusa. kram sari

Maria sa...

Helt ljuvliga blommor och vaser!!!