lördag 10 januari 2009

Rökningen och doftljus

Hej!
Det blev inget skrivande i går kväll eftersom vi inte avslutade kvällen förrän närmare 01.00. Det var jätte trevlig, god mat och trevligt sällskap.
Jäklar vad vuxet det där lät *ler*
Måste säga att i går rökte jag.. var svårt detta med vinet. Jag tog en halv cigg.. och nu tänker ni säkert att det inte alls var gott men det var det .. Hur som jag var nöjd efter det och i dag har jag inte ens vart sugen. Tror att jag på nåt sätt pressat mig själv för hårt. Att jag absolut ALDRIG mer får.. och då förstår ni blir Widénskan som en treåring och blir ÄNNU mera sugen.. Nu vet jag att det var gott men i dag vill jag inte ha.. och det är faktiskt första dagen jag inte ens är sugen. Följde med Svägerskan ut i dag när hon rökte men kände NADA.. SEGER!!



I dag har jag jobbat på dagen och sedan var jag till svärmor och svärfar och fick mig en kopp kaffe nu håller jag på att tvätta upp alla mattor.. VARFÖR börjar man med ett sånt projekt?
Jag är älskar trasmattor , tycker det hör hemma i var kök speciellt på våren och nu känner jag
att det banne mig är nära..

Måste tipsa om dessa doftljus från Cath Kidson , jag har testat en masas doftljus och många har en tendens att lukta alldeles för mycket eller för konstgjord lukt. Förstår ni hur jag menar? Men dessa .. MUMMA!
Finns bla på. Countrystyle .
I dag beställde jag sängkläderna som jag skrev om innan till barnen . MEN gjorde det via Ellos istället, de hade också dom med 40:- billigare per set såååå nu tjänade jag nästan lite pengar eller hur? ...

Just nu är jag på jakt efter en väckarklocka i gammal stil.. Så om någon har ett tips var jag kan hitta en sån på nätet så är jag supertacksam.
I morgon skall vi iväg på dop och kan ni tänka er det är dop i kyrkan utan gudstjänst, alltså bara ett dop kort o gott.. TACK gode gud för att jag slipper sitta i två timmar med en 2,5 åring i kyrkan som är i trotsåldern..
Vi döpte vår lilla tjej här hemma i vår stora hall.. Det var en kanonbra grej tycker jag. Att döpa hemma , prellen kom hit och var även med på middagen efter. Samma präst vigde oss året innan ..
Nu skall vi faktiskt titta på en film "gone baby gone" heter den, jag har läst boken och det är lite farligt för ofta har man målat upp bilder på hur de skall se ut och vara och sällan stämmer det överens när filmen kommer.. men men det återstår att se.
Har en jätte mysig kväll!
/C

2 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Njut av er mysiga kväll!

Vi har precis börjat titta på en film om 11 september.... på 4:an...
Vet inte hur bra det är för mej å kolla på med tanke på hur jag mådde under själva attacken...
Men men... måste prova i alla fall...

Å jag vill inte ha köpstopp... Aldrig vill jag ha det...
Men men gilla läget...

Kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tycker att du är jätteduktig! Igen och igen:)
Kram Lallis