fredag 16 januari 2009

En liten historia så här på Fredagkvällen ;-)

Det satt 3 ensamstående mödrar och fikade när de kom in på ämnet ochdrömmarna om vad deras söner skulle bli.
Första mamman börjar:
- Jag vill att min son blir en astronaut! Han ska bli den första som åkertill Mars! Och hela världen tittar på när han tar första steget på Mars ochblir historisk!".
Andra mamman fortsätter:
- Jag hoppas att min son tar magisterexamen i medicin och blir den som hittarbotemedlet mot AIDS! Hela världen kommer att hylla honom och han blirihågkommen som mannen som räddade mänskligheten från en av de värstasjukdomarna genom tiderna!".
Tredje mamman säger:
- Jag vill att min son ska bli en känd fotbollsspelare! Han ska spela ilandslaget, och landslaget har tagit sig till ett VM-final inför en fullsattarena med över 100 000 människor som jublar!! Och det står 0-0 när det är 1 minut kvar av matchen då min son tar bollen på egen planhalva och dribblar förbi 1, 2, 3 (!!) spelare och börjar närma sig motståndarmålet! Han tar sig förbi 2 backar med bara målvakten kvar!! Alla i publiken är i EXTAS! Han dribblar förbi målvakten och står med öppet mål på 3 meter!Och SKJUTER! OCH MISSAR!!!! Och 100 000 tusen människor vrålar: " DIN DJÄVLA NOLLA!!!! JAG SKA K.N.U.L.L.A DIN MAMMA!!! ".Och då ska jag springa ut på plan och ropa till alla i publiken:
"DET ÄR JAG! DET ÄR JAG SOM ÄR HANS MAMMA!!"

5 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hahahaha! Underbart Widénskan, tack för den!

Kram lisa

♥ cloudberrie ♥ sa...

FNISSAR!

KRAM från Eva

Lily of the valley sa...

Ett gott skratt var precis vad jag behövde :D))))))
Kram Lily

Mamma-Mu sa...

Det måste finnas hjälp att söka för det där.... *skrattar*

Kram Mimmi som känner att febern är på väg... Typiskt! Jag som har lovat Maja en dag på stan imorgon...

Bloggullet sa...

Haha, det var roligt.
Kramar