fredag 30 januari 2009

Utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av min underbara väninna Mamma-Mu . Tack! Sen skall man lista fem saker som man inte kan vara utan..
5 saker.. men Hallå?!! jag har minst 50..
*funderar* familjen.. nä det är ingen SAK... vänner.. inte heller någon SAK.. Men oh my.. nä nu kör jag.. Det som först poppar upp i min hjärna en fredagkväll som denna.

1. Badkaret, jag badar nämligen varje dag.. Det är mitt sätt att varva ned.
2. Kaffepannan.. Kaffe är ett gift , men ack så gott och jaaaaa.. jag är gameldags.. jag KOKAR mitt kaffe även fast mannen köpt en hightech-maskin för kaffe.. skitsak!
3. Rakhyveln.. Det finns inget som kan känna mig så ofräsch som hår på fel ställen ;-) Håriga ben eller under armarna so on...
4. Bilen.. Utan bil skulle jag varken ta mig till arbete eller vänner.. ja jag vet man kan åka buss och jaaaa.. jag är lat.
5. Datan.. den har blivit otroligt viktig eftersom den gör att jag kan arbeta hemma och på så sätt få mer tid med våra barn.

Nu skickar jag den vidare till...
Nä.. helt enkelt till ALLA mina bloggvänner.. som finns i min blogglista.. jag älskar de bloggarna , annars hade jag inte haft dom där..kollar så fort jag ser update :-))

Det blev ingen loppis i dag , det blev lekland med barnen .. men det är inte fy skam det heller sedan målade vi med vattenfärger.. Har haft en jätte mysig dag men tyvärr slutade den med att vår stora tjej fick feber .. hon är lite förkyld så det är säkert inget långdraget men ändå.. man tycker ju så innibomben synd om dom. I kväll när mannen nattade dom så var jag och handlade, fick tag på två barnfilmer som hon kan titta på i morgon.. och glass naturligtvis. Det skall ändå vara lite "mysigt" att vara sjuk.. Jag drar alltid fram soffan nära tv-n och dom får glass och festis och det tycker flickorna är lyxigt. Jag kommer fortfarande ihåg att jag tyckte det var mysigt att vara sjuk när jag var liten.. Ligga i soffan och bli ompysslad MEN minns med skräck febertermometern som var på den tiden.. tack gode gud för örontemp!
Vet att jag ett par ggr ville vara hemma från skolan och la tempen mot elementet.. när jag blev äldre fattade jag att jaa.. mamma gick inte på det.. 50 grader i temp är ju mindre troligt.. Men väl värt ett försök ;-)
Nu skall jag umgås med min kära man och sedan skutt i badet.
Ha en mysig kväll.
Kramar
C

6 kommentarer:

Britt sa...

Du hör också till dem...:-)
Kram britt

Sjabbig men chic sa...

Grattis till awarden! Jag vill också att det ska vara mysigt att vara sjuk. Jag donar och grejar för jag vill att de ska komma i håg att när de var sjuka så var det ändå rätt mysigt.

Kramar från Lisa som hatar att bada karbad. Jag har inte tålamod och dessutom så får jag blåskatarr!

Monica sa...

Hej !!!!
Grattis till awarden....den är du värd....!!!!!!
Älkar att läsa din blogg och håller fullständigt med dig i....typ...allt du skriver......
Däremot var jag inte så självsäker när jag var yngre.....men har blivit jävligt kaxig.....på "äldre" dar........
Och NOOOOO BLOOODY WAY.....att jag unnar alla allt........oj,oj,vad det finns elaka människor......och när jag tänker efter s å är många kvinnor.......undrar vad det beror på......
Hoppas tjejen kryar på sig.....
Kram,
Monica i Rom

Britt sa...

de där vännerna som man känner personkemi med utan att ha träffats...

Monica sa...

Hej !!!!
Du har en utmaning hos mig......
Kram,
Monica i Rom

Bloggullet sa...

Grattis till awarden, den är du värd. Jag blev så glad att jag är i din blogglista, tack, så nu ska jag svara på frågorna.
Kramar