lördag 17 januari 2009

Kassler med ananastjej!


Go Kväll!
Hoppas att allt är finnemang med er. Vi har haft en jätte bra dag. Jag och tjejerna har vart på lekpark i dag och haft med oss fika och haft det supermysigt! Efter det så var grannen hem med ett av sina barn så då blev det ännu mer lek för tjejerna så man kan säga att två små prinssesor stupade i säng!
Jag har klagat på .. MÅNGA gånger att jag saknar inspiration till att laga mat, känns som om det blir samma och samma hela tiden.. I dag fick jag en idé . Jag skulle flytta ut kokböckerna från biblioteket och in i köket. Samma veva som jag gjorde det så kändes det som om nån jävel stod och grävde en stor djup grop som han/hon tog alla mina ursäkter om matlagningen och slängde i gropen och och bara skottade över en hel massa jord och avslutade med tre stora stenar.
Jag har 44 kokböcker.. Oh my.. dags att skrida till verket och börja med nytänkande i matlagningen kanske..
Ovanpå böckerna ställde jag min rosa bunke som jag fått av mina kära vän Mimmi i julklapp. Jag använder nämligen den dagligen och det betyder att jag DAGLIGEN kommer att bli påmind om att jag faktiskt inte har några ursäkter..
Dags att bli nåt annat än en "kassler med ananastjej".. (=en ganska tråkig kokerska) Nu jäklar får jag snäppa upp mig.. Italienska köket nästa!! I alla fall inom en månad,
Ha en go Lördagkväll Allihopa!
/C

7 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Alltså så här: att laga mat kan vara jättekul! Om man har tid, ork och inspiration! Då älskar jag det!
Men att laga mat kan också vara jävligt tråkigt! När det är bråttom, man är trött och det finns tusen saker att göra och alla ska ändå bara äta snabbt för att få i sig så de överlever. Alltså: vardagsmat är ofta hur tråkigt som helst och de som säger annorlunda - ljuger såklart inte - men de lever inte mitt liv i alla fall!
Lycka till med det där nu!

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Tack för sällskapet på promenaden!
Hoppas Fia sover vid det här laget... Å att hostan ger med sej!

Vad fint det blev på bloggen med annan bakrund, ska kolla in detta imorgon!

Kram Banan

Maria sa...

Jag veeeeeeet! Inspirationen känns sorgligt låååångt borta. Förstår inte att jag inte kan komma på fler maträtter. Särskilt vardagar skriker variationen med sin frånvaro. Håller med, nu ska det banne mig bli ändring! Ugh! Ha en jätteskön lördagskväll. Kram M

Maria sa...

Jag veeeeeeet! Inspirationen känns sorgligt låååångt borta. Förstår inte att jag inte kan komma på fler maträtter. Särskilt vardagar skriker variationen med sin frånvaro. Håller med, nu ska det banne mig bli ändring! Ugh! Ha en jätteskön lördagskväll. Kram M

UllaJohanna sa...

Ibland blir man allt lite enkelspårig :-)! Bra idé med bunken på böckerna... Ska kolla in vad det är jag använder ofta (hmmm, min kaffemugg, kanske?) och planka detta rakt av...
Känner också att det saknas inspiration och kokböckerna dom står där dom står och bara samlar damm...

Så fint du har gjort här! Nästan lite vårkänsla ;-)!

Kramen!!!

Anonym sa...

Spotta i nävarna och öppna kokböckerna och laga till en härlig middag till familjen. Finns det något roligare att kolla upp vad man har hemma sen ta hjälp av kokböckerna... Du har ju 44 st så fram med kreativiteten i köket.

Ha en fin dag

Kramar @nette

Mamma-Mu sa...

Nu har jag äntligen fått till det med "bloggintresserade" blippen... *ler*
Bara så du vet alltså... *skrattar*

Kram Banan