tisdag 13 januari 2009

Tvångstankar

Mycket inlägg nu men kom o tänka på en sak..
Jag har lite tvångstankar light..
Har ni vart ute för samma sak som mig, äh ni kommer ändå inte att säga det ..
Men ibland när jag sitter i viktiga möten så kan jag liksom bara känna, undra vad som skulle hända om jag bara spottade nu.. eller ni vet , tänk om jag gör det fast jag inte vill..spottar den här försäljaren rakt i ansiktet.
Jag vill förtydliga att jag aldrig skulle göra det men rätt sjukt att tanken bara finns. När jag var mindre ,i tidig tonår så kunde jag få för mig att jag var tvungen att släcka och tända lampan tre gånger innan jag somnade för annars... ja annars vadå?! Fatta sjukt, jag hade ju inte ens ett svar på vad som skulle hända ANNARS..
Sen har vi detta med flygningen.. Jag är SJUKT rädd att flyga, nu snackar vi inte lite rädd utan jag är säker på att jag SKALL dö.. Jag har tvångstankar så det bara skriker om det. Jag kan räkna ner från 10 , 10 gånger.. för annars.. nu är vi där igen ANNARS.
Det har ändå blivit bättre med flygningen efter att vi fått barn, det är bara att bita ihop. Som min vän Mamma-mu´s man Nicke skulle säga.
- Bit ihop eller bryt ihop.
och bryta ihop framför sina barn skulle man ju aldrig göra eller det är åtminstonde nåt man undviker in i det längsta.
Har ni några konstiga saker för er eller manisk rädsla som jag har för flygningen?
/Widénskan
Fullt frisk :-)

9 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jag? Konstiga saker? Nu förstår jag inte riktigt.;)
Jo, jag har lite sånt där för mig. men det kan vara att jag måste ha en viss tröja en viss dag för att den för tur med sig eller att jag inte kan ha en blus en speciell dag för att då betyder det otur... eller... ja du vet!
Vad gäller flygning så får det bli sobril, punkt slut!

Kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Tänkte på en sak... det där är ju sjukt roligt själva det där exemplet. Tänk om den där försäljaren är en man och tänk om han sitter och tänker att du är en riktig snygging och att han har avslutet som i en liten ask.
Och det enda du sitter och tänker på är att du har lust att spotta honom i ansiktet! Hahaha!

Kram Lisa

Bloggullet sa...

Om jag skulle räkna upp alla mina konstiga tankar så skulle jag nog få skriva en roman. De flesta människor eller kanske alla har tvångstankar av olika sorter, det kan jämföras med skrock, tex. att man ska spotta när det går en katt över gatan.(Eller när det sitter en försäljare framför en.;0) )
Så det är absolut inte konstigt, folk vågar ofta inte prata om det.Jag paniskt flygrädd, även jag flygit förr. Så du är inte ensam.
Kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Här sprutar det in inlägg. Dom stövlarna var fina. Jo jag är urfånig när det gäller att åka hiss. Åker ABSOLUT inte ensam, då går jag hellre. Annars kan man ge sig f*n på att jag fastnar och då börjar jag gråta eller biter ihop så jag är grööönblååå i ansiktet.
Kram Marie

Anonym sa...

Jaaaa JAG har massor av såna ideér..speciellt när man beräknas att vara behärskad, då ploppar dom upp, och när jag var liten och promenerade hem från skolan, så kunde jag gå förbi ett löv och tänka att det MÅSTE jag stampa på, sen tyckte jag att jag var löjlig och stampade inte på lövet.......sen var jag tvungen att gå tillbaka 2 km ..och stampa på lövet iallafall hahahaha
Annars så ÄLSKAR jag att flyga. Men hatar trånga utrymmen och att bli kramad..... förlänge :-) *panik*
Kram
Hänger du på Mafia Wars nu då ;-)

Brunkullan sa...

Oh ja! Jag med....
Tänk när jag väntade Tobbe och skulle flyga med Tommy till London.
Hade inte varit flygrädd innan dess, men nu hade jag ju en till att tänka på..bebisen i magen..!!

När vi satt oss i planet kom paniken..och för att försöka leda bort de tankarna kikade jag runt lite, och ser att vi sitter på rad 13!!!! Har man inte tagit bort de raderna i flygen? Har man inte hoppat direkt till 14?

Behöver jag säga att jag grät halva vägen till London av rädsla att just vår rad skulle sugas ut och vi skulle dö;) Extra känslig pga graviditeten också...

Länkar också till ett inlägg jag gjort tidigare om lite tvångstankar och rädslor man har som växelhäxa;)

http://fantastiska-fyran.blogspot.com/2006/08/sjuka-tankar.html

Kram på dig:)
Susanne

Mamma-Mu sa...

Hahhaa.... Gillar ditt sätt att skriva på men det vet du sedan länge... Saknade dock ditt lilla "tankesätt" om att EN måste OFFRAS... Eller valde du helt enkelt att inte skiva det?! *skrattar*

Ha en toppenbra dag Vännen!

Kram på dä

Monica sa...

Hej !!!
Oj,oj,vad jag känner igen mig......hi,hi.....det där med att ha tankar om folk.....att man skulle vilja göra något förbjudet för att chocka typ......ja,sådant händer mig ständigt........ända sedan jag var liten .....och långt före Ally Mc Beal.........kul att det finns flera,har känt mig rätt knäpp,faktiskt.........
Fobier....jaaaa!!!!!
Innan jag går hemifrån kollar jag att jag stängt av gasen,strykjärnet,ljus,lampor.....ung.15 gånger....!!!!!
Sånt är livet......
Ha det bra,
Kram,Monica i Rom

Eleonor sa...

Tror de flesta har haft någon tvångstanke i mer eller mindre light form. :)

Men faktum är att du kan bli kvitt din flygrädsla inom loppet av några minuter om du är intresserad, nästa gång du är hemma? Hör av dig isf. :)

Kram kram