torsdag 29 januari 2009

Fortfarande trött...& Mia & Klara

Hej på er..
Jag är fortfarande så där outgrundligt trött och lite ledsen för andra människor runt omkring mig.
Jag tror att jag som vän är väldigt omtänksam och om någon av mina nära mår dåligt så gör jag det också.. Jag vill ju att alla jag tycker om skall ha det världsbäst!
De andra kvittar faktiskt.. det finns ju de som säger att man skall unna alla att ha det bra. Jag är ledsen men det gör faktiskt inte jag..
Det finns egocentriska personer som gärna styr över andra eller snackar en massa skit helt enkelt för att ställa sig själv i bättre dager och det gillar jag inte.. Fråga mig om jag tycker att de är värda att ha det lika bra som de underbara vänner jag har..
Troligen inte troligen aldrig på tin.. Skulle jag säga då..

Utbildningen som vi var iväg på var tuff kan jag säga men inte så tuff som jag trott men som sagt man är inte van att tänka så mycket .. analysera sig själv och sitt eget beteende. Jag är ensam kvinna i ledningsgruppen men jag måste bara säga.. Vilka fantastiska män jag jobbar med där.. Det var länge sedan jag skrattade så mycket och det är skönt :-) Men sen var det kritik som skulle riktas .. tjong i medaljongen.. Men så är det.. man är inte bäst på allt och alla har saker att jobba med och jag med.. en massa. Tex. att öppna mig och be om hjälp.. är det typiskt kvinnligt tror ni? Att ha svårt att be om hjälp?
Hade detta varit för 10 år sedan så hade jag väl bara skakat av mig det och förmodligen.. mest troligt fortfarande tyckt att jag var världsbäst.
Jag hade ett enormt självförtroende när jag var yngre och man skulle nog kunna säga att jag var väldigt självcentrerad också ;-) som tur är kommer verkligheten ikapp en och man inser att jag är faktiskt inte mycket utan dom som står omkring mig.. Vad är det man säger.. tillsammans är man stark.
Shit .. vad jag svamlar.. Men så är det, jag är så OTROLIGT tacksam för mina nära vänner.. so .. tack för att ni finns.
Sen när man ser alla underbara cybervänner som tom. saknar en när man är borta. Oh my.. TACK .
Nu skall jag ta mig ett bad, i morgon har jag en ledig dag med barnen och jag tänkte faktiskt försöka ta mig till en loppis.. återkommer med fynd :-))
PS: Jag känner för att röka!
Skickar med en Mia & Klara video eftersom min kära mor fyller år i dag och hon älskar den serien
Älskar dig mamma!

8 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Älskade vän!!!!

Blev lite orolig när du inte hörde av dej! Saknar mitt kvällssamtal!

Vi rings imorgon va?

Å duu... Försök å tänk "vatten på en gås"!!!

Löv U

Ingela la la sa...

Jag har oxå gott ledarskapsutbildning och haft en sån övning... Det är några år sedan nu, men jag tänker på vissa ord än idag. Jag vet inte varför, det kändes väl i min "duktiga" själ kanske. Det är tufft att analysera sig själv, trösten är väl att lyckas man så blir man än bättre chef och man kan utnyttja sina svagheter för att man vet om dom. Så upplever jag det i varje fall.. Nu är det jag som svamlar..
Jag önskar dig en riktigt skön ledig dag i morgon.

Nu är det dax för mig att sova ;)
Kram

Ingela la la sa...

Ha ha, vi hälsade visst på samtidigt såg jag!

Pannkakor är perfekt till utflykten =)

Kram

Mamma-Mu sa...

Du har nått på min blogg... *ler*

Å duuu hälsa mamma-Britt! Grrrattttiiiissss

Kram Banan

Anonym sa...

Visst är det jobbigt att inse sina mindre bra sidor. Som tröst kan man ju säga att vi alla som tur är har dem. Dåliga sidor alltså.

Ha det bra på loppisen och hoppas du hittar något fint!

Britt sa...

Jag har också gått ledarskapsutbildning och det är väldigt nyttigt!

Skönt att se att du är tillbaka!
:-)

Stor kram Britt

Anonym sa...

Fast jag bara tycker att det där med att "be om hjälp" är så väldigt manligt?? Eller missuppfattar jag? Vad är det man ska be om hjälp med? Jag tycker att män verkar ha ett så otroligt större problem med att be om hjälp, om är -jag kan själv! hela livet?
men..ja nu svammlar jag, sitter och feberyrar..kan inte sova..och dottern vimsar omkring i prinsessklänningar *ler*
Kram på dig

Sjabbig men chic sa...

Va?! Är det någon som har varit dum? Säg till om jag ska blanda mig i och ta dem i örat! Idioter!!

Kram Lisa