lördag 3 januari 2009

Sicken natt

Oh my.. vilken natt.
Stora tjejen fick magsjuka igår sen kväll för första gången. Vi tog oss igenom netten med 4 ombyten i sängen, två duschar och en massa kräk och bajs.
Stackare ..
Nu sover hon här nere på soffan, har redan bytt byxor på henne 4 ggr och hon har inte vaknat det fullständigt rinner ur henne så här ligger hon med sin röda hink jämte sig..
Mannen sover och den lilla tjejen med.. Klarar jag mig utan att bli smittad nu så är det nog så att jag är immun på nåt vänster mot magsjuka.. har aldrig haft det om inte baksmälla med spya i sina yngre dagar räknas ;-)
Jag är sååå trött.. kanske 2 timmars sömn i natt, man blir ju orolig , dricker gör hon med kräks upp det lika snabbt.
Nä nu skall jag fortsätta läsa ansökningar till tjänsten jag annonserat ut på AMS ..
God morgon by the way... eller skall man säga BAJSmorgon för det känns så..
/ C

8 kommentarer:

Britt sa...

Usch, du verkar ha haft en jobbig natt!

Vilken fin blogg du har, hit kommer jag gärna igen.

Britt

tinna sa...

Men stackars liten!! Å stackars mamman! Hoppas du klarar dig, ät vitpeppar, drick wiskey och använd mycket handsprit...

Lallis - liv och leverne sa...

Gummsan!
Vad trist att det är magsjuka på g.
HOppas att det inte blir så mycket mer under dagen. Stor kram!

Sjabbig men chic sa...

Men stackars, stackars stora tjejen och dig Widénskan!
Men nu vet du vad som gäller i två veckor. Fram med Ajaxflaskan bara. Torka vartenda handtag, kranar, ja allt man kan tänkas röra vid. Byt handdukar efter varje toalettbeök. Skura tvättmaskinen och toaletterna behöver jag väl inte ens gå in på...
Baksmälla räkans inte! Där går man minus på motståndskraftskontot.
Se nu till att ordna en sambandscentral för rengöringen!

Kram från Lisa som tycker att magsjuka även när andra har det är en näradöden upplevelse!

Marie//Tekla Maräng sa...

Lisa från sjabbig men chic har redan kommit med alla goda råd!
Stackars stor tjej och mamma Widénskan, håller tummarna för att ni ska bli en pigg och kry familj så fort som möjligt.
Kram Marie

Britt sa...

Självklart får du länka! det tar jag som en komplimang!

Britt

Skomakartummen sa...

Min minsting säger "jag vill ha sprit mamma" He he... inte att dricka utan sprita händerna med. Handsprit, det är en guda uppfinning när det går magsjuka i familjen...
Hoppas det vänder snart. Kram sari

Brunkullan sa...

Nä..vad otäckt! Jag är fobisk mot magsjuka, och mår illa redan nu när jag läst ditt inlägg!

Tips:
Lägg en hög med stora badlakan på varandra under den sjuke. När kräket kommer och man inte hinner dit med hinken i tid, så skalar man bara av ett lager åt gången i bästa fall!!:)
Det blir ju tvätt ändå, men man behöver inte byta sängkläder flera gånger på natten dock!

Sen handdtvätt, handtvätt och mera handtvätt! Handsprit är en gåva till småbarnsmammor!
Susanne