torsdag 8 januari 2009

Röksug, vägghängare och plasttuttar

Hejsan tjena hallå!
Hoppas att allt är bra med er.


I dag är det riktigt svårt med röksuget.. jag funderar på VARFÖR jag slutar mer än att det inte är bra för kroppen men min själ mår inte alls bra av detta. Känns som om jag går igenom värsta personlighetskrisen.. kommer ni ihåg när man var på G in i vuxenvärlden och inte riktigt visst vem man var eller vad man ville..
HELLO!!!... HÄR är jag... mrs know nothing Widén..
Jag är så inni bomben trött på mig själv, varför har ingen kommit på en cigg som är ofarlig? VARFÖR.. den skall smaka som cigg naturligtvis.. inte lukta kanske men smaka.. Fan vad fånig jag är när jag tänker efter. En riktig fåntratt.. hur svårt kan det vara liksom alla andra klarar det ju *suck*
I dag har jobbdagen vart minst sagt stressig.. En sån här dag som .. ja ni vet ju mer man gör desstu mer känns det som man får att göra.. Men jag klarade mig igenom den , hemma är jag middag har vi ätit, ungarna har hoppat i säng och ja nu är det bara att ta fram portföljen och börja jobba IGEN..


Har hört kommentaren att jag skulle vara en lyxhemmafru, yea right! Bara för att man har eget så betyder inte det att man sitter på arslet och trycker i sig praliner.. Det är mer jobb, MYCKET mer jobb. I bland kan jag sakna att "bara" vara anställd men naturligtvis så älskar jag det jag gör, inget snack om saken ..
MEN någon lyxtjej är jag absolut inte, det enda som skulle vara lyx med mig är då möjligtvis mina fejktuttar . Fick jag det sagt också ..ytlig är jag med ;-) Fast det kan iofs gå dagar utan att jag kammar håret. Jag har ett trick som många av er säkert hört att jag gör. Kammar det översta och sätter upp det i en tofs.. Jag är liksom ingen pyssla om mig själv brud.. det har jag själv insett nu ;-) till min mammas stora förtret som inte alls gillar mitt sk. trick..



I alla fall har jag hittat en klädhängare som jag absolut vill ha i vårt sovrum i en nätbutik som jag inte vart inne i innan..
Stilero
79:- tog dom för denna skönhet.. Den skriker att den vill flytta in hos mig..
2 sånna är = 3 ciggpaket och dom pengarna har jag ju sparat in nu..


Bilden är lånad från www.stilero.se

9 kommentarer:

Mamma-Mu sa...

Du är super duktig å vet du vad som är positivt i detta?!
Jo om någon tycker att du fräser eller är för "bitchig" så kan du alltid skylla på att du slutar röka.... TA TAAAAA Värsta tipset va?!

Kram...
Duu jag har så ont i huvudet å badet hjälpte inte!
Kan vi höras imorgon? Ska ta med mej julklappsboken å gå å lägga mej... Ja jag vet att klockan inte är 21 men det skiter jag fullständigt i... Å så är jag såååå sjukt sugen på nått så då går jag å lägger mej...

Prutt!

Brunkullan sa...

Men stackare vad du går igenom! Jag är så glad att jag inte börjat, för sluta verkar inte vara det lättaste!
Min väninna rensade ut vartenda skåp under en rökfri period, skrek och gick an på ungarna och maken var nära att åka på tippen han också;)
Vid ett tillfälle var hon nästan påväg att bryta upp altangolvet eftersom hon skymtade en fimp mellan springorna i golvet..hihi!

Humöret är en utmärkt ursäkt nu för att skälla ut någon du retat dig på! Du kan alltid skylla på att du slutat rökt sen;)

Fin krok! Den skulle vilja bo hos mig också!
Och grattis till våra awarder:)

Susanne

Ingela la la sa...

Men nu kan du ju köpa kroken då! Det är ju bra ;) Fast det kan inte vara kul att sluta röka... Inte kul att sluta med saker alls egentligen..

Mysig blogg du har, jag tror inte jag har tittat in hos dig förr..

Hälsningar Ingela

UllaJohanna sa...

Du hittar alltid så mycket fina grejer! Jättemysiga krokar!!!

Och lycka till med rökstoppet!
Skickar en pusha-på-dig-kram :-)!!!

Anonym sa...

Klädhängaren är jättefin och lycka till med rökstoppet!

Britt sa...

Det är ju jättebra att motivera sig med att få köpa fina saker för "ciggpengarna". Om du inte kan låta bli dem så får du lämna tillbaka grejerna!! Inget fusk alltså. ;-) Skulle inte tro att det sker nu när du kommit så långt. Jag tror på dig!!

Kram Britt

Maria sa...

Hej hej! Kikar in på din blogg via Isabellas. (Isa och min son är kusiner). Måste bara fråga var ljushållaren på översta bilden är ifrån? Den är så fiiiiiin! Vill ha! Kram M

Unknown sa...

Hejhej! Tack för kommentaren i min blogg. Jag hade inte sett din blogg förut så den las kvickt i favoriter. Ska surfa runt lite här. Du skrev att du längtade till Norrland igen när du såg mina bilder...ja, Norrland är fint...jag har varit en del uppåt landet då mina föräldrar har sina rötter däråt. Själv bor jag i Vimmerby i småland men vi hade vintervitt och fint ända fram till idag...då det tyvärr är plusgrader igen. :-( Det var så mycket härligare med snö och minusgrader än tö och plusgrader.

Lycka till med projekt sluta röka! :-)

Kram

Sjabbig men chic sa...

Huga, Widénskan, du är så duktig du kommer att ha hela huset fullt utav hängare innan det är färdigt!
Hängare som dessutom är jättefina!

Kram Lisa