söndag 18 januari 2009

Kontorstips

God Morgon!




Tänkte tipsa om lite Jobbsaker som faktiskt gör i alla fall mig lite mer inspirerad att titta på Skrivbordet.De här Blocken Tex. har jag flera stycken. På just detta är det 60 blad och det står, I dream the whole desk was clean. visst kan man önska det.. Men jag har kanske kommit till den insikten att det aldrig kommer att hända..





Eller detta.. som ni också kan finna på mitt skrivbord.


"just file it under who cares?"


Ett sista tips blir ett presenttips till den som gillar att läsa böcker och som jag gärna lånar ut dom men som inte har en aning om till VEM och när...

Allt detta löses med ett litet biblotikarieset. Med det har man full koll på vem som lånat vad, och lånarna ifråga kan inte ”glömma” vem de lånat av.Innehåller 30 lånekort i gammaldags stil, 30 lånekortsfickor att fästa i böckerna/skivomslagen, en blyertspenna, en datumstämpel samt 30 stycken ”for reference only” klistermärken. Stämpla ut – och in. Ordning och reda!

Bilder lånadet från Bluebox där ni även hittar dessa braohaprylar!

12 kommentarer:

Anette sa...

Det var ju precis som det var på den gamla goda tiden på biblioteket. Då tog de ur korten ur böckerna som man lånade. Smart idé.

ha en fin dag,

Kramar @nette

Anette sa...

Naturligvis får du länka mig.

Kramar @nette

Britt sa...

Kanon grej, jag som älskar organisation!

Har lagt ut ett par bilder från formex om du är nyfiken?

Kram Britt

Eleonor sa...

Kanonbra idé med lånesystemet! Det behöver jag verkligen!

Tack!! :)

Kram

Anonym sa...

Gillade det där bibliotekskitet!

Mamma-Mu sa...

Åhh vilket kitt!!!!
Nu har jag oxå lagt till en ny bakgrund... Kommer nog lägga till lite annat oxå!

Tack för tipset!

Löv U!

Ingela la la sa...

Vilka grejer! Perfekt med ett litet bibliotekset. inte för att jag lånar ut så mycket böcker, men det kändes direkt som om jag behövde ett sånt.. Det är lite märkligt ;-)

Ha en bra kväll!

Kram

Maria sa...

Block nr 2 är mitt! Haha så extremt passande på mitt skrivbord! Det skadar inte att det är väldigt sött också :). Kram M

Mia sa...

Hittade just hit men oj vad mycket skoj har hittar här. Lämnar en hälsning och kikar vidare en stund till.

Ha en fin kommande vecka!
Kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Det var ju kanonbra grejer:)Kram Lallis

Anonym sa...

Det där med lånekorten är ju suveränt. Jag har kommit till den punkt då jag faktiskt slutat låna ut böcker för att jag aldrig får dem tillbaka, men med lånekort så går kanske även det att ordna...

Maria sa...

Har en liten utmärkelse till dig på min blogg. Såg dock att du redan fått den så nu kan du riktigt vältra dig i att du verkligen är värd den ;). Kram på dig!