tisdag 6 januari 2009

rökstopp eller?

Jag vet inte vad F*n jag håller på med..
Sluta röka nu, hur tänker jag?!
Jag vacklar fram och tillbaka..
- sluta röka nu, klart jag skall
och
- jag skiter i det, klarar det ändå inte.

Jag har rökt i 16 år man kan säga att jag inte ens vet ett liv utan cigg.. Det har blivit en del av mitt liv..
En belöning, kompis,. tröst, partykompis .. Ja så är det .
Än en gång började jag tänka.
- Jag tar det efter sommaren, hur skall jag klara sommaren utan en cigg i handen.
Men så kommer förnuftet i kapp mig..
Visst , sommaren kommer att bli tuff.. MEN
hur skall jag klara hösten utan en cigg, sitta på trappen och titta på de vackra höstfärgerna med en cigg i handen , kräftskivorna.
våren.. Påta i trädgården utan ciggen för att inte tala om pauserna i julstöket.
När jag tänker efter så blir jag HELIGT förbannad...
Hur tusan kan en giftpinne få styra hela mitt liv?! Jag har ALDRIG låtit någon göra det, varken vän eller man MEN en pinne fylld med gift skall styra mina dagar.. Det är ju sjukt och det säger ju emot mina egna principer.. INGEN skall bestämma över mig speciellt ingen utan hjärna..
Nä kämpa på säger jag till mig själv efter 48 timmar utan cigg!
/ Arga Widénskan

9 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH GRATTIS!! 48 timmar *imponerad*
Jag har gett mig fasiken på att jag ska sluta snusa..har klarat det i tre timmar MAX!? Håller med dig till 100, det är ju märkligt att ett par kuddar i en ask, kan styra ens liv. jag klarar mig gott utan make,vänner och barn i tre timmar men inte utan giftkuddarna?? Vad är det för fel! Nu blev jag oxå förbannad hahaha
Lycka till önskar jag
kramar

Anonym sa...

BRA JOBBAT!!! Kämpa på!!!
Klart att du vinner över den där giftpinnen :)

Kram!

Brunkullan sa...

Duktiga du! Tror du kommer klara det galant:)
Kramar och lycka till!
Susanne

Mamma-Mu sa...

U go girl!

Kanske är tur att Mannen din åker bort nästa vecka... *ler*
Gör som jag när jag slutade... Tävla med dej själv hela tiden.... En dag till kan du!!!! *ler*
Å så kan du ju alltid ringa å skälla på mej om det är så att du känner för det... *ler*

Lite modigt att du går ut å offentliggör detta.... *skrattar*

Go girl go girl...

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Hejja! Jag hejjar klart på dig!

Kram M

Sjabbig men chic sa...

Duktig Widénska hur det än går! Det är det där med snabb belöning som är så otroligt frestande.

Kram Lisa

Britt sa...

Kör hårt! Det finns ju inget att fundera på, det är ju bara positiva saker som kommer av att du slutar. Du kommer att må bättre, inte lukta rök, känna alla dofter bättre och du kommer att spara pengar! Listan kan säkert göras ännu längre...

Lycka till

Kram Britt

Marie sa...

Klart du fixar detta, vad duktig du har varit.

Kikar in på din blogg och önskar dig en god fortsättning på det nya året - Kör hårt!

Eleonor sa...

Du är klok, och du är stark, och du är jäkligt duktig!!

Kramar - jag hejar på dig!