tisdag 20 januari 2009

inreda.com och pedagogik

Hej!
NU har jag fått hem mannen .. kanske glömt att berätta , ja det har jag banne mig. Men jag har vart själv med barnen i en vecka. Mannen har vart i USA på mässa men NU är han hemma. Han hade köpt en massa fina kläder och skor till både mig och tjejerna.. Man tackar!
Skönt att får lite hjälp i vardagen även om jag vågar påstå att tjejerna är helt fatastiska om man får säga så om sina egna barn :-)
I dag har jag surfat lite på inreda.com och blev helt förälskad i dessa sängkläder från Green Gate.. Det nästan SKRIKER sommar om dom . .Härliga tider!
Eller den här....Den hade jag gärna haft på tjejernas rum .. Finns även i blått.. Varför fanns det inte en massa sånt här gulligt när jag var liten för?! Min mamma hon var pedagogikens urmoder.. och allt skulle vara pedagogiskt korrekt.. Ah men ni vet.. Waldorfdockor med ett streck som mun helt uttryckslösa eftersom barnen själv skulle fantisera fram det.. Men alltså allvarligt vad vill ett barn ha.. En handsydd docka med två stygn som ögon eller en "skrollan" som kan sjunga "ekkorn satt i granen" .. Förlåt mamma .. smart att skriva detta här när hon går in här och läser.. men livet är hårt mot dom hårda ;-) Men det konstigaste är att nu när jag fått egna barn så kom jag på mig själv med att tvinga på dom en waldorfdocka också.. Tur att de tydligare än vad jag gjorde visade att jag kunde behålla min tygdocka.. de ville ha en som kunde prata.. TROTS det har jag hängt en sån handsydd docka i handen på mina döttrar när vi var hos fotografen och tog syskonbilder.. HUR skall jag förklara det när de blir större och ser inramningarna som hänger här hemma.. Jaaa.. alltså Mamma tyckte dockan var fin så jag liksom låtsades att det var er älsklingsdocka för den gjorde sig bra på kort..
Oj oj jag kommer att få det hett om öronen..
En sista grej från Inreda.com blir ändå Riceformarna som man kan förboka nu.. i helt UNDERBARA färger!
Me LIKE!!
/C
Ps: Bilderna har jag lånat från www.inreda.com så klart


7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina skålar, härliga färger. Kanske ska in på inreda.com o kolla runt efter nått nytt att shoppa. Verkar ju finnas massor att fynda där.

Ha en bra kväll

Kramelikram @nette

Unknown sa...

Jag hade nog ingen tygdocka när jag var liten.... det var nog mest de opedagogiska dockorna i plast och en som kunde sjuga med...

Men jag har kvar min första gossedjur i tyg...en lång gänglig mus med turkosa ben och blommig kropp...Har haft svårt att slänga den... ;-)

Tack för inlägget och mycket välkommen tillbaka! Önskar dig en bra kväll...
Må gott
Kram Tildé

Anonym sa...

Jättehärliga färger verkligen! Och man blir både på gott och ont som sin mamma ofta...

Britt sa...

du är skön! :-)
Jag förstår vad du menar med att placera dockan där för att den passade in...
Typiskt oss som alltid vill att det ska matcha. ;-)

Kram britt

♥ Fyra årstider sa...

Nätshopping är riktigt farligt, vill ha allt.
Kram lotta

Maria sa...

Sängkläderna är supergulliga!!! Vårkollektionen på greengate.dk är släppt nu och man saaaaaglar och dreglar och tja, är allmänt salig ;). Kram!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Måste börja med att skriva att kortet på din stor tjej i telefon är helt underbart, det lyser kärlek, värme och tillit. Skratt hu ja jag är också en morsa som har tvingat på mina stackars barn waldorfdockor, den tidens epokgörar. Och NU ska jag sy Tilda dockor, du ser det finns hopp för inbitna pedagoger. Fast mina barn får väl dras med waldorftrauma.
Kramar i massor Marie